توصیه رئیس سازمان میراث فرهنگی به گردشگران نوروزی؛ فرصت سفر به خوزستان را از دست ندهید

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از مهمترین مقاصد سفر که در نوروز 98 به مسافران نوروزی می توانم توصیه کنم سفر به استان خوزستان و حضور در جمع مردم خونگرم و مهمان نواز این استان است.

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات نوروز و برنامه ریزی مردم برای سفرهای نوروزی گفت: توصیه می کنم، مردم عزیزمان در تعطیلات نوروز ۹۸، فرصت سفر به استان خوزستان را از دست ندهند.

او افزود: استان خوزستان دارای جاذبه های بی نظیر گردشگری و نیز آثار فرهنگی تاریخی بسیار زیبا و ماندگاری است که بازدید از این آثار و جاذبه ها می تواند خاطره خوشی را برای مسافران و گردشگران در سفر به استان خوزستان رقم بزند.

مونسان گفت: رود کارون به عنوان یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین مراکز گردشگری طبیعی در کنار دیگر آثار تاریخی و گردشگری این استان از جمله رود اروند و نیز تالاب شادگان و … همه و همه مقاصد گردشگری طبیعی در این استان هستند

معاون رئیس جمهور گفت: سازه های آبی شوشتر، چغازنبیل، مسجد جامع شوشتر، قلعه شوش، کاخ آپادانا، مقبره دانیال نبی و … از دیگر جاذبه های گردشگری در استان خوزستان است که مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی به حساب می آید.

او در ادامه به مهمان نوازی و خونگرمی ساکنان استان خوزستان از جمله قوم عرب در این استان اشاره کرد و گفت: هموطنانمان در استان خوزستان مردمانی خونگرم و مهمان نواز هستند که با رویی گشاده و آغوشی باز میزبان گردشگران و مسافران نوروزی اعم داخلی و خارجی هستند و هر گردشگری که به استان خوزستان سفر کند مطمئنا خاطره خوش آن سفر تا سال ها در ذهن او باقی خواهد ماند.

مونسان در ادامه گفت: یکی از ویژگی های مردم استان خوزستان از جمله عرب زبانان ساکن این استان مهمان نوازی مثال زدنی آن ها و رسوم ماندگارشان در میزبانی از مهمانان است و با احداث مضیف در فضایی صمیمی و زیبا از مهمانان پذیرایی می کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به مناطق جنگی جنوب اشاره کرد و گفت: این همه درحالی است که استان خوزستان مهمترین مقصد کاروان های راهیان نور است و در تعطیلات نوروز مردم عزیز ما با سفر به مناطق عملیاتی جنوب به مقام شامخ شهیدان سرافراز میهن ادای احترام می کنند.

مونسان گفت: ایرانیان بسیاری سال نو و لحظه تحویل سال را در کنار قبور مطهر شهدا و مناطق عملیاتی جنوب سپری می کنند که این نیز خود یک رسم زیبا و نشان دهنده عمق ارادت مردم قدرشناس ایران به مقام شامخ شهیدان است. همه ساله چهار میلیون نفر در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی عزیمت می کنند.

او در ادامه به گردشگری آبی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: رودهای کارون و اروند ظرفیت های مهمی برای توسعه گردشگری آبی در خوزستان محسوب میشود که می تواند به رونق و توسعه گردشگری در این استان کمک کند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: «به طور حتم توسعه گردشگری به تولید ثروت و ایجاد اشتغال و درآمدزایی در کشور کمک می کند و رونق گردشگری در استان خوزستان و در کنار مردم خونگرم و مهمان نواز این استان خاطرات سفرهای نوروزی را دو چندان می کند.

تصاویری از جاذبه‌های گردشگری در خوزستان: