امام جمعه شهرک طالقانی:

بودجه ‏بندى سال آینده بندرماهشهر نیازمند تجدیدنظر جدی است

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: بودجه ‏بندى معیوب و نامتوازن برای سال آینده یک آسیب جدی است و قابل بخشش نیست و شورای شهر ماهشهر با رعایت انصاف بودجه ای را مصوب کند که حق مناطق محروم ضایع نشود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خظبه های نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد با سعادت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: حضرت مدت چهار سال از عمر مبارک خویش را با جد بزرگوارش امام حسین(ع) گذراند و در واقعه عظیم کربلا حضور داشت و پس از آن‏۳۵ سال از محضر نورانى پدر بزرگوارش فیض برد و سپس هجده سال از عمر بابرکتش را عهده‏دار مسؤولیت امامت و زعامت شیعه در یکى از حساسترین و سخت‌ترین دوره‏‌هاى تاریخ شد.

وی افزود: آن حضرت توانست در فضاى خاصى که بعد از واقعه عاشورا و با توجهى که به جایگاه شیعه و نهضت امام حسین(ع) در اذهان عموم جامعه ایجاد شده بود، نهضتى علمى و دامنه‏دار و مبتنى بر علم امامت شیعه را پایه‏گذارى کند که در زمان‏هاى بعد به‏وسیله فرزندان بزرگوار ایشان همچون امام صادق(ع) به اوج شکوفایى و بالندگى نائل شود.

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: سیره عملى امام باقر(ع) خود بهترین الگوى ترویج، تولید و نشر علم است، چراکه آن حضرت در زمینه‏هاى مختلف علمى همچون فقه، کلام، تفسیر و حدیث، با برگزارى جلسات تعلیم و تدریس و نیز بیان مداخل علوم و نقل روایات متعدد و بیشمار و نیز تربیت شاگردان برجسته و تدوین کتب روایى، فقهى، حدیثى و تفسیرى، بزرگترین دانشگاه و نهضت علمى شیعه را بنیان نهادند.

وی با تاکید بر تولید علم همراه با رشد و تعالى معنوى در نسل جوان‏؛خاطر نشان کرد: یکی از جنبه‌‏هاى مهم تولید علم که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامى مقام معظم رهبرى نیز بدان اشاره شده است، مسأله تربیت دینى و توجه به تعالى معنوى به‏خصوص در نسل جوان است. بنابراین باید در کنار تولید علم به عمل و تربیت اخلاقى و معنوى دانشمندان و فراگیران علم و دانش نیز توجه کرد تا جامعه علمى ممتازى تربیت یابد.

وی افزود: اگر نیم نگاهی به بیانیه راهبردى و تاریخ ساز (گام دوم انقلاب) رهبر معظم انقلاب اسلامى در چهلمین سال پیروزى انقلاب،بیندازیم خواهیم دید که معظم له هم به نقاط قوت و پیشرفت های علمی شتابنده پس از انقلاب خصوصا دو دهه اخیر و پیشرفت های  دفاعی و نظامی ایران  سخن به میان آوردند و در قبال تحسین‌هاى مکرر از پیشرفت‏هاى علمى و نظامى، با ادبیات گلایه و هشدار و امید به بهتر شدن از اوضاع اقتصادى و عدالت و مبارزه با فساد و فقر و بیکارى سخن مى ‌گویند.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه گفت: ایشان به ‏صراحت نقاط ضعف چهل سال گذشته را ضعف‌های ‏ اقتصادى خصوصا فساد و رفع نشدن فقر و بیکارى اعلام کرده‏ اند. و علت این مشکلات را عیوب ساختارى و ضعف‌‏هاى مدیریتى دانسته ‏اند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عیوب ساختاری را وابستگى اقتصاد به نفت، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلى، استفاده ‏ى اندک از ظرفیّت نیروى انسانى کشور، بودجه ‏بندى معیوب و نامتوازن، وجود هزینه ‏هاى زائد و حتّى مسرفانه در بخش‏ هایى از دستگاه‏ هاى حکومتى است. نتیجه‏ ى این‏ها مشکلات زندگى مردم از قبیل ‏بیکارى جوانان، فقر درآمدى در طبقه ‏ى ضعیف و امثال آن است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی با اشاره به راه حل مشکلات اقتصادی کشور؛ اظهار کرد: درون ‏زایى اقتصاد کشور، مولّد شدن ، مردمى کردن اقتصاد و تصدّی گرى نکردن دولت، طهارت اقتصادى و مبارزه با فساد نیز به کرات (بیش از ۱۵ مرتبه) در متن دیده مى ‏شود. یکى از شاه جملات بیانیه این عبارت است: «همه باید بدانند که طهارت اقتصادى شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهورى اسلامى است!» این جمله اهمیت مبارزه با فساد را تا حد مشروعیت نظام اسلامى بالا مى ‏برد و بنابراین باید منتظر مبارزه جدى و سازمان یافته با فساد در دهه جدید انقلاب باشیم.

وی اذعان داشت: ان شاء الله با روی کار آمدن حجت الاسلام رئیسی که فردی انقلابی، کارآمد، متعهد پر تلاش  و زحمت کش با قاطعیت هرچه تمام‌تر به مبارزه واقعی با فساد در همه دستگاه‌های اجرایی و حکومتی که دغدغه مقام معظم رهبری و تمامی مردم هست ورود کرده و بدون ملاحظه هیچ شخصی مبارزه جدی خود را با فساد سازمان یافته آغاز کند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز تأسیس «بنیاد شهید انقلاب اسلامى» و روز بزرگداشت شهدا، خاطر نشان کرد: مهم‏‌ترین مسأله‌ه‏یاى که باید در رأس برنامه‌‏هاى بنیاد شهید قرار گیرد، تجلیل از شهدا و پاسداشت جانفشانى و ایثارگرى از آنان و حفظ و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است. همین شهدا هستند که انقلاب را حفظ کردند.

وی افزود: هم اکنون وظیفه مسولین این است که حداقل درد و آلام خانواده ی شهدا و جانبازان را کم کنند، بسیاری از فرزندان شهدا و جانبازان دچار مشکلات عدیده ای از جمله مسکن و بیکاری هستند، دید و بازدید از این خانواده ها خوب و لازم است اما دردی را دوا می‌کند.

وی یادآور شد: متاسفانه تصاویر کامل شهدای شهرک طالقانی به مانند دیگر شهرها در ورودی منطقه نصب نشده است ،همچنین نام گذاری و تغییر نام یکی از خیابان های شهرک طالقانی به نام شهدا تا کنون محقق نشده است، با نگاهی به دیگر شهرها می بینیم که تصاویر شهدا برای آنها افتخار و مایه برکت است ولی ما چقدر برای شهدا و تصاویر آنها هزینه کردیم!؟

حجت الاسلام سید سلمان هاشمی خطاب به مسؤولین شهرستان بیان کرد: مقام معظم رهبری دائما درفرمایشات خود آورده است که نگاه به مناطق محروم و توجه به مشکلات مردم اصولی است که باید رعایت شود، بودجه ‏بندى معیوب و نامتوازن  برای سال آینده یک آسیب جدی و قابل بخشش نیست،انتظار می رود شورای شهر بندر ماهشهر با رعایت انصاف بودجه ای را مصوب کند که حق مناطق محروم مانند شهرک رجایی و طالقانی ضایع نشود.

وی در پایان گفت: یکی از مطالبات ما ساماندهی کانال‌های دفع آب های‌سطحی با عمق۳  و عرض ۵ متر است که علیرغم خطر جانی و عدم امنیت برای شهروندان،محل رویش و بیتوته خزندگان و حشرات موذی در مجاورت منازل مسکونی باعث شیوع بیماری های گوناگونی شده است که می بایست توجه ویژه ای به این مورد شود. حتی الامکان مقداری را امسال در ردیف بودجه خود  قرار دهید و مقداری را از شورای راهبردی و استان تامین نمایید، ساماندهی تنها خیابان اصلی شهرک طالقانی از دیگر مطالبات ما است که انتظار می رود بودجه در سال آینده برای آن تعیین شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *