انواع پمپ آب و راه‌های خرید بهترین پمپ آب

پمپ آب یکی از ملزوماتی است که برای کاربری‌های مشابه و در عین حال پرتوان یا کم توان، در بخش تاسیسات ساختمان‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در گذشته نه چندان دور، طبقات بالایی یک ساختمان، در اکثر مواقع از دسترسی به آب در محرومیت سر می‌بردند. کافی بود یکی از واحدهای پایینی ساختمان، در حال شستشو و مصرف آب باشد؛ در این صورت چیزی از خروجی آب نصیب واحدهای بالاتر نمی‌شد.

اما با نصب پمپ‌های آب در ساختمان‌ها، آب به راحتی به طبقات بالایی رسیده و دیگر شاهد چنین مشکلاتی نیستیم.

بهترین پمپ آب، لزوما گران قیمت‌ترین آن‌ها نیست. برای خرید بهترین پمپ آب، ابتدا باید نیازهای خود را به دقت شناسایی کرده تا بتوان محصولی مطابق با آن‌ها جستجو کرده و خریداری کرد.

غالبا با مراجعه به فروشگاه‌های فروش ابزار و محصولات تاسیساتی، می‌توان قیمت‌ها و امکانات را مقایسه کرد. به این شیوه می‌توان پمپ آب ارزان را در قیاس با پمپ‌های گران قیمت‌تر قرار داده و بهترین گزینه را برای خریداری، انتخاب کرد.

ویدفکتور این امکان را به خریداران می‌دهد تا به مراجعه به بخش فروش پمپ آب، پرفروش‌های این گروه را مشاهده کرده و با مطالعه‌ی مشخصات؛ بهترین انتخاب را داشته باشند.

دسته بندی دقیق و ارائه محصولات از برندهای معتبر جهانی، باعث شده است تا خرید بهترین پمپ آب از ویدفکتور، خریدی با اصالت و بدون مشکلات جانبی باشد.

انواع پمپ آب

پمپ آب را در انواع صنعتی، پمپ آب خانگی، پمپ کفکش، پمپ لجن کش، طبقاتی، تاسیساتی، آتش نشانی، شناور، پمپ کارواش و آب کولر می‌توان یافت.

همان‌طور که از نام این پمپ‌های آب برمی‌آید، هر یک از آن‌ها کاربری خاص خود را داشته و در بخش مجزایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پمپ آب صنعتی

پمپ آب صنعتی برای مصارف کارخانه‌ای، زمین‌های کشاورزی و مانند آن‌ها به کار خواهد آمد. این پمپ‌ها غالبا قادر هستند آب یا مایعات مشابه را به همراه ذرات معلق در آن‌ها، به مسیری که تعیین شده پمپاژ کرده و از منبع به مقصد، خارج کنند.

پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی همان مدل پمپی است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند. این پمپ، مشکل نرسیدن آب به طبقات بالایی منازل و مجتمع‌های مسکونی را برطرف می‌سازد.

پمپ کفکش

پمپ کفکش برای انتقال دادن آب از استخرها کاربرد دارد. همین طور از این نوع پمپ در آبیاری و یا مصارف خانگی نیز بهره‌برداری می‌شود.

پمپ لجن کش

مطمئنا خیلی‌ها از خود بارها پرسیده‌اند که لجن‌های چاه‌ها چطور بیرون کشیده می‌شود؟ پمپ لجن کش این مسئولیت را برعهده می‌گیرد. به علاوه این مدل از پمپ در صنایع ساختمانی نیز جای داشته و می‌توان از آن برای خروج فاضلاب‌های صنعتی نیز استفاده کرد.

پمپ آب طبقاتی

پمپ آب طبقاتی در دو مدل پمپ آب عمودی و پمپ آب افقی عرضه می‌شوند. کاربری اصلی این پمپ‌ها در فعالیت‌های کشاورزی و برخی از زمینه‌های صنعتی است. به واقع با استفاده از پمپ‌های طبقاتی، فشار آب مورد نیاز در زمین‌های کشاورزی افزایش یافته و آبیاری با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

پمپ آب تاسیساتی

پمپ آب تاسیساتی برای استفاده در منازل، ساختمان‌های اداری و مراکز صنعتی کاربرد دارد.

پمپ آتش نشانی

پمپ آتش نشانی نیز وظیفه‌ی پمپاژ کردن آب از مخزن‌های ماشین‌های آتش نشانی به شیلنگ‌ها را دارد.

پمپ شناور

پمپ شناور می‌تواند آب یا هر مایعی نظیر آن را از مسیرهای دارای عمق، مانند چاه و یا غیره به سمت بیرون بیاورد.

پمپ کارواش

همان‌طور که واضح است، پمپ کارواش آب دریافتی از منبع را دریافت کرده و با همراهی موتور و کوپلینگ، آب را با فشار به بیرون پمپاژ می‌کند.

پمپ آب کولر

پمپ کولر نیز آشنای قدیمی است که حتما همه حداقل یک بار با آن در کولرهای آبی، سر و کار داشته‌اند. نوع سیستم کولرهای آبی طوری است که باید مرتبا پمپاژ آب در آن صورت گیرد. به همین دلیل استفاده از یک پمپ آبی در این کولرها ضرورت پیدا می‌کند. پمپ‌های کولر دارای چند پروانه هستند که در واقع چیزی شبیه به عملکرد توربین را در توزیع و پخش آب، ایفا می‌کنند.

خریداران با مراجعه به ویدفکتور، می‌توانند با کسب اطلاعات کامل درباره محصولات پمپ آب و دریافت و مقایسه قیمت‌ها؛ پرداختی امن را تجربه کرده و از ضمانت بازگشت کالا نیز برخوردار شوند. ویدفکتور سفارشات را به تمام نقاط کشور ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام/