حال و روز خوزستان خوب نیست

وزرات نفت برای توسعه اکتشافات در میادین مشترک با عراق برنامه‌ریزی جدی انجام دهد

خورنا- فریدون حسنوند در آئین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی دوم اندیمشک، اظهار داشت: مردم اندیمشک نقش و حضوری پر افتخار در عرصه‌های مختلف انقلابی دارند و چهار آذر، سند افتخار این مردم برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های ایران اسلامی است.

وی با اشاره به برخی ظرفیت‌های اندیمشک، گفت: اندیمشک دو رود و سد بزرگ دز و کرخه را در دل خود جای داده است و با توجه به دسترسی مناسب این شهرستان به مسیرهای ریلی و جاده‌ای، باید بیش از گذشته برای شکوفایی ظرفیت‌های متعدد اندیمشک، تلاش و برنامه ریزی کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این وزارت نفت برای توسعه اکتشافات در میادین مشترک با کشور عراق در منطقه آزادگان برنامه ریزی جدی و عملیاتی انجام دهد، عنوان کرد: با توجه به ذخایر و ظرفیت‌های موجود، روند اکتشاف نفت در دشت لاله، شهرستان اندیمشک و توسعه میادین در غرب و شرق کارون باید تسریع شود.

وی توسعه اکتشافات نفت در خوزستان را یک اولویت دانست و بیان کرد: تکمیل پتروشیمی آبادان، بیدبلند، خرمشهر و طرح‌های مهم و در حال اجرای شمال استان خوزستان، یک مطالبه مهم جدی مردم از وزارت نفت و وزیر این مجموعه است که برای اجرای آن نیازمند توجه و برنامه ریزی هستیم.

حسنوند با اشاره به ظرفیت‌های تولید نفت و محصولات نفتی در خوزستان، خاطر نشان کرد: خوزستان نفت را در دل حفاظت و آن را به مردم دیگر شهرها واستان‌های ایران اسلامی هدیه می‌دهد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: علی رغم این ظرفیت‌ها باید گفت که حال و روز خوزستان خوب نیست و دولت باید برای توسعه این استان توجه و برنامه ریزی جدی کند.

وی اختصاص چهار درصد در قراردادهای نفتی مناطق نفت‌خیز به خوزستان را یک فرصت و زمینه مناسب برای توسعه مناطق نفت‌خیز بوده کشور دانست و تصریح کرد: ارتقا سهم دو درصد به سه درصد گامی مهم در توسعه مناطق نفت‌خیز خواهد بود که برای تحقق آن تلاش و برنامه ریزی شده است.

‌انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *