دومین پتروشیمی اندیمشک کلنگ‌زنی می‌شود

خورنا- پیمان جهانگیری اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های مختلف و گسترده اندیمشک در حوزه نفت و انرژی، توجه و برنامه ریزی برای بهره برداری از ظرفیت‌ها ضروری است.

وی افزود: به همین جهت با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی دومین پتروشیمی اندیمشک با حضور وزیر نفت و با برگزاری یک آئین ویژه کلنگ زنی می‌شود.

فرماندار شهرستان اندیمشک عنوان کرد: آئین کلنگ زنی دومین پتروشیمی اندیمشک ظهر ۱۶ اسفندماه ماه امسال برگزار و این واحد صنعتی در بخش الوار گرمسیری شهرستان ساخته می‌شود.

وی با بیان این که دومین پتروشیمی اندیمشک توسط هلدینگ خلیج فارس ساخته می‌شود، گفت: بیش از این در ابتدای اسفندماه امسال با حضور وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی، پتروشیمی کیمیا در اندیمشک کلنگ زنی شده بود.

جهانگیری با اشاره به این که پتروشیمی کیما بیش از سه هزار فرصت شغلی در اندیمشک ایجاد می‌کند، بیان کرد: این پتروشیمی با مشارکت سرمایه گذاران چینی و اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار ساخته و تکمیل می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح‌ها ایجاد زمینه توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان اندیمشک و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور و توسعه ظرفیت‌های موجود است.

فرماندار شهرستان اندیمشک با اشاره به تلاش دشمنان برای آسیب به کشور و انقلاب، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، سد راه دشمنان برای تضعیف کشور بوده و با توجه به ظرفیت‌های موجود ایران اسلامی، می‌توان سد راه دشمن در تحقق اهداف خود شد.

وی خاطر نشان کرد: احداث این واحدهای صنعتی در شهرستان اندیمشک، زمینه ساز پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی است.

جهانگیری با اشاره به این که بخشی ظرفیت تولید اتیلن کشور در مسیر خط لوله اتیلن غرب صرف تأمین خوراک پتروشیمی جدید اندیمشک می‌شود، گفت: این واحد صنعتی سبب تکمیل زنجیره ارزش، توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی اشتغال و کار‌آفرینی پایدار و توسعه سرمایه‌گذاری مولد در استان خوزستان می‌شود.

وی افزود: محصول تامین شده در پتروشیمی اندیمشک برای تولید مواد افزودنی مورد نیاز صنایع نساجی، سیمان، شیرین‌سازی گاز، فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده‌ها، صنایع پالایش، پتروشیمی و انواع رنگ‌های صنعتی کاربرد دارد.

انتهای پیام/