آغاز طرح سلامت مسافرین نوروزی در بهبهان از بیستم اسفندماه

خورنا | پدرام کسائی:  وحید نیشابوری رئیس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان در گفتگو با پایگاه خبری خورنا گفت: طرح سلامت مسافرین نوروزی، برابر بخشنامه های وزارت بهداشت از بیستم اسفندماه آغاز خواهد شد.

وحید نیشابوری گفت: در طرح سلامت نوروزی بازرسین و کارشناسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی با بازرسی مستمر بر کمپ های نوروزی، رستوران ها و بیرون برها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذائی، پایانه های مسافربری و کلیه اماکن عمومی نسبت به پایش و کنترل سلامت این اماکن و خدمات آنها اقدام خواهند کرد.

نیشابوری افزود: بازرسین بهداشت محیط با تجهیزات پرتابل که همراه دارند، در محل اقدام به نمونه گیری کرده و در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی صورت خواهدگرفت.


رئیس گروه بهداشت محیط گفت: اکیپ های بازرسی ما بصورت سه نفره در ایام تعطیل و غیر تعطیل از بیستم اسفندماه تا بیست فروردین ماه اقدام به بازرسی خواهند کرد.


نیشابوری در پایان با اشاره به اجرای مانور طرح سلامت نوروزی در روز بیستم اسفندماه گفت: شهروندان گرامی و مسافرین محترم نوروزی می توانند در هر نقطه ای با شماره تلفن ۱۹۰ سامانه گویای وزارت بهداشت هرگونه تخلف بهداشتی را اطلاع داده و کارشناسان دانشکده علوم پزشکی بهبهان این موارد را بررسی و در صورت محرز شدن تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.