طنز تلخ هفتکل؛ دومین شهر نفتی خاورمیانه سونوگرافی ندارد!

طنز تلخ
هفتکل؛ دومین شهر نفتی خاورمیانه سونوگرافی ندارد!

حسین چهارلنگ ،دانشجوی دکترای ژئوفیزیک و فعال اجتماعی

دغدغه های مردم شهرستان هفتکل در رابطه با درمان پایانی ندارد، شهرستانی با داشتن سابقه برداشت بیش از ۱۰۰ساله نفت که نقش پررنگی را در اقتصاد کشور بازی کرده و میکند، نه تنها از داشتن بیمارستان محروم است بلکه از حداقل امکانات درمانی نیز بی بهره است.

بیماران این شهرستان برای انجام یک سونوگرافی ساده مجبور به رفت و آمد به مرکز استان یا شهرستان‌های همجوار هستند و علاوه بر خطر سفر، هزینه های زیادی را متحمل می شوند.
نبود چنین امکانات پیش پا افتاده ای در شهرستان شهیدداده ووامتحان پس داده در صحنه های مختلف و با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر، در شأن مردم این منطقه نیست.

بارها و بارها به وضوح گلایه و مطالبات مردم از نفت از زبان امام جمعه مردمی و شجاع فریاد زده شد ولی متاسفانه سهم هفتکل از نفت و مسئولان نفتی در پرداخت عوارض سالیانه به شهرداری و چندپروژه دم دستی و ذوق زدگی برخی مسئولان هفتکلی از این اعتبارات قطره چکانی خلاصه میشود.

آیا سهم مردم شهرستان هفتکل از نفت و شرکت نفت به اندازه یک دستگاه سونوگرافی هم نیست؟

گاز و نفت ما تبدیل به پالایشگاه و پتروشیمی در مسجدسلیمان و لالی و خوراک پتروشیمی های اراک و اصفهان شده و سهم جوانانمان از آن بیکاری و روزمره گی و پناه بردن به قلیان و …برای فراموش کردن هرآنچه آرزوی به حق آنان است.

آیا سلامت مردم هفتکل به اندازه خرج چندین میلیاردی باشگاه فوتبال ته جدولی نفت اهمیت ندارد؟

به راستی چرا تاکنون در شهری با داشتن ظرفیت نفتی ۴۶هزار بشکه در روز حداقل برای تسلای دل مردم هم که شده دفتر نفتی مستقر نشده است؟
?پ تاکی چشمان دومین شهر نفتی خاورمیانه باید به دست دایه نفتی خود مسجدسلیمان باشد؟
خلاصه کلام اینکه روزی نفت مسجدسلیمان و هفتکل ایران که هیچ حتی انگلیس را هم آباد میکرد.
امروز نفت هفتکل درحال آبادکردن حوزه انتخابیه است و هروز اخبار تازه ای از افتتاح یا کلنگ فلان پروژه و شرکت و…در حوزه انتخابیه هستیم و خود در آتش بی توجهی و اجحاف در حال سوختن آرام است.
افسوس…./عصر خوزستان