به دست خود درختی می نشانم؛

بوستان مهدیس شهر کارون نهال کاری شد

به مناسبت هفته ملی درختکاری جمعی از اصحاب رسانه و مردم در منطقه ای میان اسلام آباد و مهدیس نهال کاری کردند.

به گزارش خورنا مراسم اهداء و کاشت ۳۰هزار نهال به مناسبت روز درختکاری در جاده اهواز – آبادان، مجتمع نمایشگاه های اتومبیل، جنب شهرک شماره دو نمایشگاه اتومبیل اهواز برگزار شد‌.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش بالای این حرکت در راستای حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: امروز در پویش مردمی کاشت نهال در منطقه مهدیس و اسلام آباد هستیم و شناسنامه ای هم برای نهال صادر می شود تا محل کاشت نهال مشخص شود.

سعید رضوانی با بیان اینکه استقبال خوبی از این حرکت شده افزود: خانواده ها به صورت گروهی برای نهال کاری آمدند تا کودکان با فرهنگ حفظ محیط زیست و احترام به طبیعت آشنا شوند.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در اهواز کاهش یافته گفت: از خیرین برای نهال کاری دعوت می کنیم.

نهال کاری جبران کم لطفی به طبیعت است

یک فعال محیط زیست هم در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: از روزی که انسان سرش رو پایین انداخت و چشمانش را بست و با شروع انقلاب صنعتی به طبیعت کم لطفی کرد و تاخت، برخی روزها در تقویم ارزش پیدا کرد.

پژمان کریمی ادامه داد: انسان این روز را انتخاب کرد تا با کاشت یک نهال یک قدم هرچند کوچک برای جبران کم لطفی خود نسبت به طبیعت بردارد.

وی تصریح کرد: ما نسلی هستیم که بر خلاف نسل قبلی اتفاقات و دوره هایی را که تجربه می کنیم در زمان کوتاهی رخ می دهد.

عضو ارشد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: نکته جالب اینجاست که تمام صحبت هایی را که طی دویست سال تجربه شده بود طی بیست سال اخیر تجربه کردیم.

کریمی ادامه داد: جایی که امروز ایستادیم در ۲۰ سال گذشته تمام این منطقه نخلستان و سرسبز و باغ بود اما امروز می بینیم که جنگلی از آهن و سیمان و آجر سربرافراشته و خبری از سرسبزی و طراوت گذشته است.

وی بیان کرد: این حرکت و پویشی که اتفاق افتاده به نظر من به نوعی عذرخواهی از طبیعت به خاطر کم لطفی نسبت به این منطقه است و کاشت نهال قدمی برای جبران کم لطفی در حق طبیعت است.

عضو ارشد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اضافه کرد: طبیعت کم لطفی ما را بدون پاسخ نمی گذارد و پدیده ریزگردها که طی ۱۰ سال گذشته خوزستان و کشور را درگیر کرده نتیجه کم لطفی نسبت به آب، خاک و طبیعت بود.

              درخت حال شهر را خوب می کند

ندا عزیزیه هنرمند و کارگردان تئاتر هم در این باره گفت: این حرکتی بسیار خوب است که فرهنگ درختکاری و فضای سبز را ترویج می کند چون با کمبود فضای سبز مواجه هستیم.

وی ادامه داد: این باعث شده تا شکل شهر نازل باشد و سایه که عنصر مهمی در شهرسازی جنوب است از بین برود و خیابان ها سایه نداشته باشند و گرما بیشتر شود.
این هنرمند اهوازی در پایان بیان کرد: درخت به تلطیف هوا و ظاهر شهر را بهتر می کند.

خبرنگار: کوثرکریمی