برگزاری اولین سالگرد تدفین دو شهید گمنام و بزرگداشت شهدای مدافع حرم در دانشگاه پیام نور اهواز

آیین اولین سالگرد تدفین دو شهید گمنام و بزرگداشت شهدای مدافع حرم دانشگاه پیام نور خوزستان در دانشگاه پیام نور اهواز برگزار شد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان، آیین اولین سالگرد تدفین دو شهید گمنام و بزرگداشت شهدای مدافع حرم دانشگاه پیام نور خوزستان امروز، ۱۴ اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، تنی چند از مسؤلان استانی، خانواده معظم شهدا و دانشجویان دانشگاه پیام نور، در جوار قبور منور این دو شهید بزرگوار در مرکز اهواز برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز طی سخنانی در خصوص اهمیت و نقش حیاتی خون شهدا در برپا نگهداشتن درخت تناور انقلاب، ابراز داشت: مسلماً جایگاه امروز ما مدیون خون هزاران شهیدی است که خالصانه در راه حفظ و پاسداشت اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی، جان نثار کردند، راه شهادت همواره باز است و این جانفشانی ها نیز همواره ادامه داشته و دارد.

وی همچنین در خصوص افزایش قدرت سیاسی و توان نظامی ایران و جایگاه کشور در منطقه خاور میانه و نیز رو به افول نهادن نفوذ امریکا سخنانی ایراد کرد.

همچنین در این مراسم به مناسبت یادبود و گرامیداشت سه شهید والامقام مدافع حرم دانشگاه پیام نور خوزستان، شهیدان حمیدرضا فاطمی اطهر، عباس کردانی و احمد حیاری از خانواده های معظم ایشان تجلیل شد. از فرزندان شهید مدافع حرم فاطمی اطهر نیز به عنوان میهمانان ویژه تقدیر شد و فرزند ارشد وی با ذکر خاطره ای در خصوص ملاقات خود با رهبر معظم انقلاب، و نیز درخواست ادامه دادن راه و روش شهدا، حاضران را تحت تأثیر قرار داد.

در بخش های دیگر این مراسم مداحان اهل بیت (ع) به مدح و رثای اهل بیت عصمت و طهارت پرداختند.

۳۰ بهمن ماه سال گذشته پیکرهای پاک دو شهید گمنام والامقام، در شب شهادت بانوی مظلومه دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها، بر روی دستان خیل عظیم مردم شهید پرور اهواز، از اقشار مختلف علمای عظام، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، طلاب، مسئولین کشوری و لشکری و تمامی دلباختگان راه شهدا، پس از تشییع تا دانشگاه پیام نور مرکز اهواز و اقامه نماز بر پیکر پاکشان، به امامت آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان در مقبره شهدای این دانشگاه، آرام گرفتند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *