آیین کلنگ زنی عملیات زیرساختی نیروگاه سیکل ترکیبی ساینا رامهرمز

آیین کلنگ زنی عملیات آماده سازی زیرساخت های پروژه نیروگاهی رامهرمز با حضور وزیر نیرو، اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز ورامشیر درمجلس شوای اسلامی و مسئولان استانی وشهرستانی ظهر امروز سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه ۹۷ به زمین خورد.

خورنا/فرشیدفرجی به گزارش خبرنگارخورنا اردکانیان وزیر نیرو امروز در رامهرمز گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز شامل یک واحد گاز به ظرفیت ۴۱۰ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۲۰۵ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ تا۱۴۰۲ به شبکه سراسری سنکرون شود.

وی افزود :در نیروگاه رامهرمز از توربین های نسل جدید استفاده خواهد شد و راندمان بخش گاز این نیروگاه ۲/۴۲ درصد خواهد بود که راندمان این نیروگاه با بخش بخار و در شرایط ایزو به ۶۲ درصد نیز می رسد.

اردکانیان اظهارداشت: سرمایه لازم جهت احداث نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز از طریق منابع مالی خارجی تامین خواهد شد. هزینه کل احداث نیروگاه رامهرمز بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورو برآورد شده است.

ایشان ادامه داد: هدف از ساخت این نیروگاه تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص در سطح استان خوزستان است که نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز با سرمایه پذیری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در زمینی به مساحت ۴۰ تا ۷۰ هکتار احداث خواهد شد.

لازم به ذکر است سوخت اصلی این نیروگاه گاز و گازوییل نیز به عنوان سوخت دوم و جایگزین در این نیروگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.