استانداز خوزستان خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه ۱۵۰ میلیون تومانی استانداری خوزستان با بنیاد شهید خوزستان برای ثبت تاریخ شفاهی جنگ

استاندار خوزستان از امضای یک تفاهم‌نامه راهبردی در بحث مستند سازی و ثبت تاریخ شفاهی جنگ با اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان خبر داد و تصریح کرد: مبلغ این تفاهم نامه که ۱۵۰ میلیون تومان است از محل اعتبارات اجتماعی در بودجه سال آینده تامین خواهد شد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در ششمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان که شامگاه یکشنبه ۱۲ اسفندماه ۹۷ در سالن شهیدرجایی استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی گفت: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس تبلوری از ایمان، ایثار و حماسه آفرینی‌های یک ملت بزرگی مانند ایران است که که نباید اجازه داد که با گذشت زمان به بوته فراموشی سپرده شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: البته از آنجایی که هنوز بخش عظیمی از رویدادها و شخصیت‌های این دوران هنوز ناشناخته باقی مانده‌اند لذا ما باید از طرق مختلف مانند جمع‌آوری تاریخ شفاهی و مستند‌سازی آنها را شناسایی کرده و با زیبایی هرچه تمامتر به تصویر بکشیم.

وی ضمن تاکید بر وجود خلاقیت و پرهیز از کارهای روتین و تکراری در ثبت آثار و ارزشهای دفاع مقدس گفت: نسل امروزی با ذهن پویا و کنشگری که دارد سعی می‌کند که با کشف جلوه‌های دیگری از فرهنگ ایثار و شهادت در این دوران، رمز ایستادگی‌های ملت ایران را از دیدگاه خود مشخص کند.

شریعتی افزود: البته در بحث حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس نیز می‌توان از تجارب دیگر کشورهای جهان هم استفاده کرد یعنی از هنرنمایی‌های آنها در زنده نگه داشتن یاد و خاطره مفاخر جنگی شان نیز بهرمند شد.

استاندار خوزستان اهمیت پرداختن به بحث ارزشهای دفاع مقدس را در خوزستان بیشتر از دیگر نقاط کشور دانست و افزود: مدیران و ‌دست‌اندرکاران اجرایی استان خوزستان باید در امر حفظ آثار و‌ ارزشهای دفاع مقدس به نحوی رفتار کنند که اهمیت و حساسیت این مسئله برای مردم نیز دو چندان شود.

وی در ادامه از امضای یک تفاهم‌نامه راهبردی در بحث مستند سازی و ثبت تاریخ شفاهی جنگ با اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان خبر داد و گفت: مبلغ این تفاهم نامه که ۱۵۰ میلیون تومان است از محل اعتبارات اجتماعی در بودجه سال آینده تامین خواهد شد.

شریعتی متولی اصلی بحث یادمانهای شهدای گمنام را فرمانداران شهرستانها دانست و‌ گفت: از آنجایی که احداث و تکمیل یادمانهای شهدای گمنام به اعتبارات چندانی نیاز ندارند لذا فرمانداران باید در کمیته برنامه‌ریزی شهرستانها با تخصیص اعتباراتی این مسئله را در اولویت کاری خود قرار دهند.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه یادمان طلائیه پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پیدا کرده است اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز لازم است که شهرداران در زمینه ساماندهی ورودی‌های شهرها و نیز پاکسازی محیط‌های شهری برای میزبانی کردن هرچه بهتر از کاروانهای راهیان‌نور از الان اقدامات لازم را در دستورکار قرار دهند.