طرح اشتغال‌زایی کشت خارشتر در رامهرمز در سال ۹۸ اجرا خواهد

خورنا /فرشیدفرجی  به گزارش خبرنگارخورنا رامهمرز به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامهرمز اظهار داشت: شهرستان رامهرمز با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب دارای ۲۴ امامزاده واجب‌التعظیم است که ۳ امامزاده بانام‌های سید حسن زاهد (ع)، سید محمد صالح بانام (علمدار)، بی‌بی رقیه (بی‌بی تاج) شاخص شهرستان را دارا هستند.

حجت‌الاسلام روحیانی ادامه داد: همچنین امامزاده مرتضی علی واقع در خیابان ولی‌عصر نیز که یکی از امامزادگان این شهرستان است و مردم نیز ارادت قلبی فراوان به این ذریه حضرت زهرا (س) دارند، لذا با توجه به زائرین خاص این مکان مقدسه و همچنین موقعیت مناسب در مرکزیت شهر می‌توان با رسیدگی و توجه ویژه به مباحث عمرانی و ساخت‌وساز آن محل آرامشی برای زائرین را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: این شهرستان با توجه به پراکندگی، حدوداً دارای ۶۰ مسجد در سطح شهرستان و ۳۰ حسینیه و زینبیه و ۱۱ رقبه و موقوفه منفعتی را شامل است که ازجمله مهم‌ترین موقوفه این شهرستان موقوفه مرحوم توکل قریب به ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار است که بعد از موقوفه نظام در شهرستان رامشیر بزرگ‌ترین موقوفه این شهرستان در استان است.

حجت‌الاسلام روحیانی همچنین گفت: امسال با توجه به پیگیری‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری که از سوی مدیرکل اوقاف استان صورت گرفته و در بازدید میدانی که مدیرکل بهره‌وری و اقتصادی سازمان، رحیمی و دکتر اشتریان از دانشگاه شهید چمران از این موقوفه به عمل آوردند با حفر تعداد ۳۰ حلقه چاه از خاک و آب‌وهوای منطقه نمونه‌برداری و به آزمایشگاه تهران ارسال شد.

وی تأکید کرد: به حول قوه الهی در فروردین‌ماه ۹۸ با اجرای طرح سرمایه‌گذاری کاشت کشت خارشتر و بهره‌گیری از عرق گیاهی این کشت و همچنین روغن‌گیری از این گیاه شروع خواهد شد که در ردیف یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های اوقاف و استان است و قریب به ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی برای جوانان این شهرستان خواهد داشت.

وی افزود: در بحث حقوقی نیز از اوایل امسال تقریباً ۲۲ سند تک‌برگ با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک اخذ شد که ۲ رأی له موقوفات گرفته شد و با همکاری دادگستری اعلام و منجر به تخلیه متصرف از ۱۸ هکتار از اراضی موقوفه و انعقاد قرارداد در سامانه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامهرمز در پایان گفت: یکی دیگر از آرا که امسال به نفع این اداره صادر شد محکومیت اداره راه و شهرسازی بود که با توجه به احداث بزرگراه اهواز، رامهرمز و قرار گرفتن در موقعیت زمین‌های موقوفه توکل، مبلغی به‌عنوان جریمه اخذ و به‌حساب اوقاف واریز شد.