جوان برق‌گرفته ماهشهری جان دوباره یافت+تصویر

خورنا: جوان ۲۳ ساله‌ ماهشهری که در اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داده بود با تلاش تیم پزشکی اورژانس بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر به زندگی بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، شب گذشته جوان ۲۳ ساله‌ای دچار برق‌گرفتگی شده بود و بدون علایم حیاتی و با سیانوز کامل به بخش اورژانس بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر انتقال داده شد.

این مصدوم به علت برق گرفتگی، دچار ایست قلبی، تنفسی شده بود و با سیانوز کامل و بدون هیچگونه علایمی دال بر حیات به این بیمارستان منتقل شده بود.

با انتقال این مصدوم به بخش اورژانس کار احیای قلبی تنفسی توسط تیم پزشکی بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر روی وی آغاز شد.

 

خواست و اراده پروردگار و ساعت‌ها تلاش بی‌وقفه تیم پزشکی بخش اورژانس بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر سبب شد این جوان ۲۳ ساله ماهشهری حیات دوباره یافته و از مرگ حتمی نجات پیدا کند.

این مصدوم پس از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه، با سلامت کامل از بیمارستان ترخیص و به زندگی عادی خود بازگشت.

اعضای تیم پزشکی و خدماتی در این عملیات احیای موفق را دکتر اکبر شهریاری، زهره آهنگر، فخریه حسین‌زاده، مژگان خلیلی، فرزانه روستایی، فرح زارع، رویا عامری، زهره فتحی، فرزانه قاسمی، امین راد، مهری گل‌امیریان و ارسلان آستانی تشکیل می‌دادند.

این خبر می‌افزاید باید هنگام مواجهه با مصدومی که دچار برق‌گرفتگی شده ضمن قطع اتصال برق به وی به وسیله اشیای غیر هادی مانند چوب، اگر مصدوم بیهوش شده باشد باید راه‌های هوایی و تنفسی او را باز کرده تنفس و نبض را کنترل و در صورت لزوم عملیات احیاء تنفسی را انجام داده و وی را در وضعیت بهبودی قرار داد.

تا زمان رسیدن نیروهای امدادی باید مصدوم را تحت نظارت و مراقبت کافی قرار داد و عملیات احیای قلبی و تنفسی را همچنان ادامه داد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مرصاد ... ایول/دمشون گررم/خدا رو شکر :)