سد مارون بهبهان، آماده بازدید مسافرین نوروزی است

خورنا | پدرام کسائی: مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون از تشکیل ستاد نوروزی استقبال از مهمانان نوروزی در این شرکت خبر داد.

سد مخزنی مارون آماده استقبال از مهمانان نوروزی است

 

به گزارش پایگاه خبری خورنا به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون آمادگی خود را برای استقبال از گردشگران نوروزی در روزهای دوم تا دوازدهم فروردین ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ اعلام کرد.

براساس این گزارش در نشستی که به این منظور با حضور مدیرعامل، معاونت بهره برداری نیروگاه، مدیران روابط عمومی، حراست، ایمنی، پشتیبانی، پایداری سد و نیروگاه و گردشگری تشکیل شد، به بررسی راهکارهایی جهت تسهیل در بازدید هموطنان عزیز از سد مخزنی مارون و همچنین انجام تمهیدات لازم درخصوص تامین رفاه، ایمنی و آسایش هرچه بیشتر مهمانان پرداخته و مقرر شد این بازدیدها به مدت ۱۱ روز از دوم تا دوازدهم فروردین ۱۳۹۸ و از ساعت ۹ صبح تا ۱۷  برای عموم هموطنان آزاد باشد.

شرایط معتدل آب و هوایی شهرستان بهبهان، مسیر کوهستانی و سرسبز و طبیعت زیبای اطراف سد و پلاژ مارون، چشم انداز بسیار زیبای آن و جاذبه های گردشگری فراوان موجود در اطراف دریاچه سد و نیز قرار گرفتن این شهرستان در مسیر ورودی به استان خوزستان، سد مخزنی مارون را به یکی از خاستگاه های گردشگران قرار داده است، به گونه ای که در سال ۱۳۹۷ در دو بخش مجموعه سد و مجموعه ویلاهای تفریحی پلاژ مارون با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۶ پذیرای بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مسافران نوروزی از سراسر ایران بود.

سد مخرنی مارون به عنوان یکی از سدهای شش گانه استان خوزستان در ۱۹ کیلومتری شمال شرق شهرستان بهبهان و در بین سلسله کوه های زاگرس احداث شده و ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی سد مخزنی مارون ۱۵۰ مگاوات است.