چه خبر از شورای سلامت بهبهان!!!

خورنا | پدرام کسائی: شورای سلامت بعنوان یکی از مهمترین شوراهای شهرستان ها بوده، که جلسات آن بصورت ماهانه و به ریاست فرماندار شهرستان و دبیرخانه این شورا بر عهده دستگاه های بهداشت و علوم پزشکی در شهرستان هاست.

جلسات این شورا جدای از جلسات فوق العاده، معمولاٌ با شرکت کلیه دستگاه ها و سازمان های عضو ازجمله بخشداری، شهرداری، محیط زیست، صنعت معدن تجارت، آبفا، آبفار، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، شیلات و … برگزار می گردد و مصوبات آن توسط دستگاه های عضو اجرا خواهد شد.

مصوبات شورای سلامت با توجه به اهمیتی که در بهداشت و سلامت شهروندان دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است که دستگاه های مسئول باید در اجرای آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

متاسفانه از آذرماه سال جاری تا کنون جلسات شورای سلامت در بهبهان برگزار نشده، که می طلبد مسئولان علت عدم برگزاری این جلسه مهم را برای شهروندان تشریح نمایند.

از سوی دیگر نکته مهم در بحث شورای سلامت عدم اجرائی شدن برخی مصوبات جلسات قبل است؛ که علیرغم برگزاری جلسات مکرر و تکرار موضوعات، هنوز در حد همان مصوبات باقی مانده و مشکلات همچنان پابرجاست.

مصوباتی همچون ایجاد کوره لاشه سوز در شهرک های دامداری، سردخانه بالای صفر در کشتارگاه سنتی دام، ساماندهی سگ های بلاصاحب و ولگرد، مشخص نمودن پیمانکار جمع آوری زباله های عفونی.

دستگاه های مسئول چه پاسخی در عدم اجرای موارد فوق دارند؟

ضمانت اجرای مصوبات شورای سلامت چیست؟

در صورت عدم اجرای آنها توسط دستگاه ها و سازمانهای مسئول چه اقدامی از سوی رئیس شورای سلامت انجام خواهد شد؟

اگر قرار است مصوبات جلسات اجرایی نشوند، برگزاری جلسات چه فایده ای برای شهر و شهروندان دارد؟