معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

استقلال وکلا اعتقاد قلبی دولت است

معاون رئیس جمهور گفت: دولت به استقلال کانون وکلا معتقد است و هر پیشنهادی در راستای دادرسی عادلانه، تضمین حقوق شهروندی و استقلال وکلا باشد، دولت از آن استقبال می کند.

به گزارش خورنا حسینعلی امیری ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه و روز وکیل اظهار کرد: امروز یکی از شیوه هایی که درحکومت داری مورد توجه جدی قرار می گیرد، بحث حاکمیت قانون و حکمرانی خوب است.

وی افزود: امروز در سایه حاکمیت قانون است که این مفاهیم ارزشی عینیت پیدا می کند‌

معلون حقوقی و پارلمانی رییس جمهور گفت: وکیل و نهاد وکالت وجدان بیدار حاکمیت قانون است؛ حاکمیت قانون توسط نهادهای بی طرفی مثل کانون وکلا رصد می شود.

امیری بیان کرد: در جامعه ای که حاکمیت قانون نباشد، صحبت از عدالت بی معنا است و در چنین جامعه ای قطعا صحبت از توسعه بی معنا و امنیت مفهومی دارد.

وی اضافه کرد: در جامعه ما نقش نهادهای مدنی و صنفی مستقلی آن هم مثل نهاد وکالت که برکت و به لطف اینکه این کانون از انسان های فرهیخته، فاضل و حقوقدان تشکیل شده در تضمین حقوق مردم یک نقش ویژه و اساسی دارد.

معاون حقوقی و پارلمانی رییس جمهور یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی بر اساس آموزه ها و ارزش های اسلامی شکل گرفته و برای کرامت ذاتی انسان و ارزش های والای انسانی و گوهر انسانیت جایگاه بالایی درنظر گرفته است.

امیری ادامه داد: برای اینکه حکمرانی خوبی داشته باشیم باید نهادهایی با فعالیت خود در کنار حکومت بتوانند در جامعه تعادل ایجاد کنند.

وی اذعان کرد: مگر می شود صحبت از دادرسی عادلانه کرد اما صحبت از حضور و وجود وکیل به میان نیاورد یا به نقش و اهمیت استقلال وکیل و نهاد وکالت را درنظر نگرفت.

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: وکالت مانند قضاوت هر دو بال های فرشته عدالت هستند؛ حضور وکلای مستقل در دستگاه قضائی آرای قضات را در سطح بالا و دارای اعتبار بین المللی می کند.

وی ادامه داد: تا جایگاهی که لازم است و در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد فاصله داریم اما همه باید تلاش کنیم به عنوان کسانی که اول باید خودمان را شهروند حساب کنیم.

امیری در پایان تصریح کرد: دولت به استقلال کانون وکلا معتقد است و هر پیشنهادی در راستای دادرسی عادلانه، تضمین حقوق شهروندی و استقلال وکلا باشد، دولت از آن استقبال می کند.