فرماندار بندرماهشهر:

شهرداری ها در زمینه ساماندهی سگ های ولگرد عملکرد مثبتی نداشته اند/ هر مطبی که در بحث جمع آوری زباله های عفونی همکاری نکند، به دادستان معرفی خواهد شد

فرماندار بندرماهشهر در جلسه ی شورای سلامت گفت: شهرداری ها در زمینه ساماندهی سگ های ولگرد عملکرد مثبتی نداشته اند.

به گزارش خورنا، صبح روز سه شنبه ۷ اسفند جلسه ی شورای سلامت شهرستان بندرماهشهر برگزار شد. اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل، کیفیت آب شهرستان و زباله های عفونی در دستور کار جلسه قرار داشت.

فرماندار بندرماهشهر در این جلسه اظهار داشت: باید مطالعاتی در زمینه جمع آوری سگ های ولگرد و تاثیر آن ها بر اکوسیستم انجام شود. ممکن است با جمع آوری این سگ ها جمعیت حیوانات موذی دیگری افزایش یابد. منتهی این سگ ها نباید به صورت گله در سطح شهر آزادانه رفت و آمد کنند، زیرا سلامت مردم را به خطر می اندازند.

بیرانوند تاکید کرد: شهرداری ها وظیفه ساماندهی سگ های ولگرد را دارند؛ ولی هیچگونه اقدام مثبتی در این زمینه انجام نداده اند. بحث ساماندهی سگ های ولگرد از مصوبات اصلی شورای سلامت است که شهرداری ها موظف به انجام آن هستند و اگر انجام نشود در این زمینه کم کاری کرده اند.

بیرانوند بهبود وضعیت محورهای شهرستان را یکی از اولویت های سلامت شهروندان برشمرد و افزود: پیمانکار جاده بندرماهشهر_هندیجان در حال کار است. از ۷ کیلومتر باقی مانده حدودا ۵ کیلومتر را آسفالت کرده اما با مشکل مال مواجه شده است. در تلاش هستیم مشکل مالی را حل کنیم تا این محور برای ایام نوروز بازگشایی شود.

بیرانوند در خصوص بحث زباله های عفونی گفت: شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر به عنوان متولی باید این معضل را پیگیری کند تا نظام پزشکی آن را انجام دهد.

فرماندار بندرماهشهر تصریح کرد: هر مطب یا پزشکی که در بحث جمع آوری این زباله ها همکاری نکند، فرمانداری آن را به دادستان معرفی خواهد کرد. مطب ها با توجه به درآمدی که دارند، موظفند زباله های عفونی خود را به شکل بهداشتی معدوم کنند.

بیرانوند در پایان تاکید کرد: به مدیران شهرستان از جمله شهرداران هشدار می دهم هیچ دلیلی برای غیبت در جلسه شورای سلامت و فرستادن جایگزین قابل قبول نیست.

همچنین صالحی پیمانکار طرح جمع آوری و بی خطرسازی زباله های عفونی در این جلسه اظهار داشت: از ۶ بهمن با تمام مشکلاتی که وجود داشت، جمع آوری زباله های عفونی سطح شهر را آغاز کردیم. در ابتدای کار نیز از هیچ مطبی پولی دریافت نکردیم و در این راه حتی وام هم دریافت نکردیم.

صالحی ادامه داد: به دلیل عدم حمایت سازمان نظام پزشکی شهرستان، این طرح در حال شکست است و در صورت ادامه این وضعیت با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: نزدیک به یک ماه است که در حال کار هستیم ولی هیچ مطبی با ما قرارداد منعقد نکرده است. سوالی که پیش می آید این است که نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان چه اهرم فشاری بر مطب ها دارند؟

محمد شنبدی، رییس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر نیز در این خصوص گفت: ما مصوبه شورای سلامت را پیگیری خواهیم کرد. پزشکان کم کم در این طرح همکاری خواهند کرد و عموم پزشکان موافق این طرح هستند.