پتروشیمی مارون تنها در شرایط خاموشی ضروری دچار بدسوزی فلر می‌شود

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل پتروشیمی مارون گفت: پتروشیمی مارون در شرایط عملیاتی عادی فاقد فلرینگ بوده و خروجی‌های آن در حد استاندارهای محیط زیست است و تنها در شرایط خاموشی ضروری دچار بدسوزی فلرینگ می‌شود که در طول سال جمعا حداکثر ۴۸ ساعت این حالت رخ می‌دهد.

 عبدالمجید محمدی اظهار داشت: پتروشیمی مارون یکی از پتروشیمی‌های مگاتنی در کشور بوده که بزرگترین تولید کننده الفین در منطقه به شمار می‌رود؛ پتروشیمی سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن الفین، ۳۰۰ هزار تن پلی‌پروپین، ۳۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین و ۴۰۰ هزار تن اتیلن گلیکول تولید می‌کند.

وی افزود: این پتروشیمی در شرایط عملیاتی عادی فاقد فلرینگ بوده و خروجی‌های آن در حد استاندارهای محیط زیست است و تنها در شرایط خاموشی ضروری دچار بدسوزی فلرینگ می‌شود که در طول سال جمعا حداکثر ۴۸ ساعت این حالت رخ می‌دهد.

مدیرعامل پتروشیمی مارون بیان کرد: شرایط خاموشی ضروری به دلیل قطی برق ناشی از نوسانات برقی، مشکلات برقی داخلی و یا دیگر موارد دیگری رخ داده که در این شرایط فلر واحد الفین به دلیل حجم زیاد مواد دچار بدسوزی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سیستم فلر یکی از سیستم‌های ایمنی واحدهای عملیاتی بوده و وجود آن برای هر واحد عملیاتی الزامی است، گفت: پتروشیمی مارون در راستای صیانت از محیط زیست تاکنون اقدام به اجرای پروژه‌های زیادی در جهت کنترل هر چه بیشتر بدسوزی فلر واحد الفین انجام داده است.

محمدی عنوان کرد: اتصال فلر واحد الفین به فلر افساید و استفاده از ظرفیت فلر افساید در شرایط خاموشی ضروری، اضافه کردن چند دستگاه دیگ بخار جهت تامین حداکثر بخار برای فلر واحد الفین در زمان بدسوزی، تعویض  TIP فلر الفین که تاثیر بسزایی در گازهای خروجی از فلر را دارد از جمله اقدامات انجام شده برای صیانت از محیط زیست بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های طولانی مدت پتروشیمی مارون برای رفع بدسوزی فلر واحد الفین خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی جهت عقد قرارداد با شرکت‌های مشاوره‌ای جهت بررسی امکان استفاده از گازهای ارسالی به فلر و ایجاد تغییرات در سیستم فلر به منظور رسیدن به حداکثر به‌سوزی در زمان خاموشی ضروری یا اورهال نیز انجام شده است./تسنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *