اتخاذ تمهیدات لازم توسعه گردشگری دریایی در بندر امام خمینی (ره)

خورنا|باقر گل فر:معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از اتخاذ تمهیدات ویژه برای افزایش سطح ایمنی و رونق گردشگری دریایی طی ایام تعطیلات نوروزی سال آتی خبر داد.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برگزاری نشست های مشترک با دستگاه ها و نهادهای ذیربط در مبحث گردشگری دریایی بیان داشت: با توجه به برخورداری این منطقه از توانمندی های قابل توجه در زمینه ی گردشگری دریایی و جاذبه های ناشی از وجود خوریات متعدد و استقبال همه ساله هموطنان از جاذبه های دریایی در ایام تعطیلات نوروزی، تلاش شده است طی برنامه های مدونی زمینه بهره گیری بهتر هموطنان و هم استانی های عزیز از این جاذبه ها فراهم گردد.

امین موسی پور در تشریح مجموعه تمهیدات اتخاذ شده برای رونق گردشگری نوروزی، ساماندهی فعالیت قایق داران و هماهنگی برای تأمین سهمیه سوخت شناورهای آنان را از جمله این تمهیدات برشمرد که با همکاری فرمانداری و اداره میراث فرهنگی شهرستان ماهشهر و تعاونی صیادان شهرستان در دست پیگیری است.

وی همچنین ارتقاء سطح بهداشتی، ایمنی و امنیت گردشگاه های ساحلی با همکاری شبکه بهداشت و درمان ، فرماندهی انتظامی و فرماندهی دریابانی شهرستان را از دیگر تمهیدات اتخاذ شده در این زمینه عنوان کرد.

معاون امور دریایی همچنین ضمن اعلام این نکته که موارد مربوط به ایمنی شناورهای مورد استفاده در حوزه گردشگری دریایی و تجهیزات ایمنی مورد نیاز در آنها و نیز آمادگی کامل تجهیزات نجات دریایی بندر امام خمینی (ره) در ایام فعالیت های گردشگری نوروزی در اولویت نخست مجموعه دریایی بندر قرار گرفته است؛ افزایش سطح کیفی خدمات رفاهی به گردشگران را از جمله اهم تصمیمات اتخاذ شده برای رونق گردشگری در سواحل منطقه عنوان کرده و افزود: برای تحقق این موضوع شهرداری های شهرهای ساحلی و اداره میراث فرهنگی مصمم شدند زمینه لازم را برای بهره مندی گردشگران از امکانات رفاهی و شناورهای استاندارد مسافری فراهم آورند.

یادآور می شود در پی استقبال چشمگیر مهمانان نوروزی از جاذبه های دریایی طی تعطیلات نوروز گذشته حدود ۱۳ هزار نفر، در شرایط ایمن و بدون سانحه از گردشگاه های دریایی منطقه استفاده نمودند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *