ذخیره کامل کالاهای اساسی مورد نیاز برای شب عید در بهبهان

خورنا | پدرام کسائی: رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان بهبهان از ذخیره کلیه کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان بهبهان برای شب عید خبر داد.

حبیب الله حمیدیان در حاشیه بازرسی اعضای قرارگاه اقتصادی شهرستان بهبهان از بازار در گفتگو با خبرنگار خورنا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، گشت های بازرسی اداره صنعت معدن و تجارت در چهار اکیپ بصورت روزانه در قسمت های مختلف بازار حضور یافته و از صنوف مختلف بازرسی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف پرونده شده و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

حمیدیان در پاسخ به سوال خبرنگار خورنا در خصوص وضعیت ذخیره اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان برای شب عید گفت: کلیه مایحتاج مورد نیاز و کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از قبیل برنج، روغن، شکر، میوه و دیگر موارد بطور کامل تهیه و در انبارها دپو شده و هیچ کمبودی از این بابت نداریم.

وی درخصوص برنامه ریزی این اداره برای رفع کمبود مرغ کشتار روز مورد نیاز در شهرستان نیز گفت: در حال حاضر اکثر مرغداری های شهرستان اقدام به جوجه ریزی نموده اند، که طی هفته های آتی و تا قبل از سال جدید مرغ مورد نیاز شهرستان به میزان کافی تامین شده و هیچ کمبودی هم از بابت مرغ کشتار روز در شب عید نخواهیم داشت.

دبیر ستاد تنظیم بازار بهبهان در خصوص نوسانات بازار گوشت و مرغ در بهبهان گفت: نوسانات موجود در بازار گوشت و مرغ، متاثر از افزایش قیمت هایی است که در مرکز استان و در سطح ملی رخ می دهد و بازار بهبهان نیز به تبع بازار استان و کشور دچار نوسان شده که توان کنترل آن از دست شهرستان خارج است و نمی توانیم جلوی گرانی را بگیریم، ولی با هرگونه گرانفروشی بطور جد برخورد خواهیم کرد و هیچ گونه اغماضی در برخورد با گرانفروشان نخواهیم داشت.

حمیدیان مشکل فعلی در سطح بازار را گرانی دانست و گفت: گرانی با گرانفروشی متفاوت است و شهروندان عزیز باید توجه داشته باشند که برخی افزایش قیمت ها در سطح کشور بوجود آمده که مغازه داران نیز بر اساس خریدهای خود و با سود متعارف اقدام به فروش در سطح خرده فروشی می کنند.

وی افزود: در برخی موارد نیز شاهد هستیم که با توجه به کمبود تقاضا در بازار برخی از بازاریان منصف بمنظور فروش بیشتر و بدهی هایی که دارند اقدام به فروش اجناس خود با سود کمتر می کنند، که همین امر نیز موجب افزایش قدرت خرید شهروندان بویژه اقشار کم درآمد خواهد شد.

حمیدیان در خصوص ادامه روند توزیع گوشت و مرغ تنظیم بازار نیز گفت: طی ماه های اخیر مرتباٌ گوشت و مرغ تنظیم بازار در بهبهان توزیع شده است، که میزان گوشت و مرغ تخصیص یافته به شهرستان بهبهان در مقایسه با دیگر شهرهای استان مقدار بسیار خوبی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز درخواست سهمیه جدید گوشت گوساله برزیلی منجمد و مرغ منجمد را از پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی داشته ایم، که امیدواریم این سهمیه بزودی تخصیص یابد و تا قبل از سال نو بتوانیم مرحله جدید توزیع را انجام دهیم.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت در خصوص نحوه توزیع و گلایه های شهروندان از صفوف طولانی توزیع گوشت گفت: با توجه به حساسیت ما در خصوص توزیع عادلانه و برخورداری همه شهروندان، امکان افزایش مراکز توزیع بیشتر در حال حاضر برای ما مقدور نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده ما در خصوص توزیع گوشت و مرغ تنظیم بازار بحث کمبود نیرو است، چون از لحظه تحویل محموله به مرکز توزیع تا پایان زمان توزیع می بایست پرسنل ما بر کلیه این روند نظارت داشته باشند تا خدای ناکرده تخلفی رخ ندهد؛ لذا با درخواستی که از فرماندهی محترم سپاه ناحیه بهبهان داشتیم چند نیروی بسیجی را به کمک گرفته ایم و توانستیم مراکز توزیع را به چهار مرکز افزایش دهیم.

حبیب الله حمیدیان در پایان در خصوص استمرار بازرسی ها در سطح بازار گفت: در حال حاضر با تمام توانمان بازرسی ها را تا پایان سال و در ایام تعطیلات سال نو ادامه خواهیم داد، و با تمام مشکلاتی که در خصوص کمبود نیرو داریم، مرخصی پرسنل را لغو کرده ایم تا بتوانیم با تمام توان بازرسی ها را در بازار ادامه دهیم، و از فرماندار محترم بعنوان ریاست قرارگاه اقتصادی شهرستان و دیگر اعضای این ستاد درخواست همکاری بیشتر جهت کنترل بازار و رضایت خاطر شهروندان عزیز را داریم.