با همت انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان انجام شد؛

نهال کاری به یاد خبرنگار فقید زنده یاد “سوزان بختیاری زاده”

نهال کاری به یاد خبرنگار فقید زنده یاد "سوزان بختیاری زاده" با همت انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان انجام شد.

به گزارش خورنا سوزان بختیاری زاده یکی از فعالان رسانه ای، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خوزستان بود که چندی قبل پس از تحمل بیماری در دوره ای طولانی دار فانی را وداع گفت و امروز با همت انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان به یاد وی نهال کاری شد.

مدیرعامل این انجمن در خصوص اهداف انجمن‌ گفت: به کارگیری حداکثر امکانات انجمن محیط‌زیست و حداکثر توانمندی‌های اعضای انجمن، فعالان مستقل و علاقمندان این حوزه برای حل بحران‌های زیست‌محیطی با ارائه راهکارها و روش‌های صحیح و کارشناسی جهت دستیابی به جامعه‌ای پایدار با الگوهای زندگی فردی و اجتماعی سالم و غیرمخرب و اطلاع رسانی و بالا بردن سطح آگاهی اقشار جامعه نسبت به معضل‌ها و بحران های زیست‌محیطی پیرامون خود و جهاناز جمله اهداف فعالیت های این انجمن است.

شهرام دهکردی در ادامه ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و زنده نگه داشتن این فرهنگ در بین اقشار جامعه، هموار کردن راه تحقیق و پژوهش برای پژوهشگران در این حوزه، ارائه راهکارهای آموزشی و پروژه‌های مرتبط برای علاقمندان به فعالیت در این حوزه و فعالیت و همکاری با گروه‌ها وتشکل‌های دولتی و غیردولتی در حوزه محیط زیسترا نیز از دیگر اهداف انجمن دانست.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، کمپین ها و رویدادهای مرتبط، برگزاری همایش، سمینار و سخنرانی در حوزه محیط زیست،تشکیل کارگروه پژوهشی در بخش‌های مختلف زیست‌محیطی،برپایی دوره‌ها و کارگاه های آموزش، برگزاری آزمون های آنلاین، مشاوره در تهیه مقاله و پایان نامه در زمینه محیط زیست و ارائه مقاله‌های مختلف فرهنگی و آموزشی و همچنین جدیدترین تحقیقات روز دنیا در صفحه مخصوص این انجمن در وبسایت مؤسسه را از جمله حیطه وظایف این مؤسسه دانست.

مدیرعامل انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان عنوان کرد: نظارت بر عملکرد مربیان آموزشی در دفتر مرکزی مؤسسه همیاری آیندگان و کلیه نمایندگی‌های طرح همیاری آیندگان در سطح استان و در صورت لزوم در سطح کشور، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی رایگان (در صورت امکان) برای افراد با نیازهای ویژه (جامعه هدف بهزیستی و انجمن بیماری‌های خاص و..)، جذب اسپانسر جهت پیشبرد اهداف مؤسسه و انجمن، دریافت حق عضویت در سایت مؤسسه( بخش انجمن محیط‌ زیست) برای پیشبرد اهداف مؤسسه و انجمن و انجام هرگونه فعالیت مجاز در زمینه‌های مختلف زیست محیطی و در راستای تحقق اهداف انجمن و مؤسسه نیز از دیگر وظایف انجمن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم نهال کاری با تسلیت به خانواده مرحومه مغفوره زنده یاد “سوزان بختیاری زاده” و تقدیر از این حرکت زیبا اظهار کرد: بعد از مرگ عفت فتحی تداوم وی را در تک تک خبرنگاران می دیدم؛ یعنی هر خبرنگاری یک خانم فتحی دیگری بود که در کنارمان حضور داشت به همین دلیل خانواده بختیاری زاده فکر نکنند که این مرحوم تمام شده است.

محمد جوروند ادامه داد: امروز هم در هر خبرنگاری که نگاه کنید، هر خبری که تنظیم می شود و هر کاری که در مطبوعات انجام می شود، تداوم روح “سوزان بختیاری زاده” است.

وی عنوان کرد: خوشا به حال کسی که بعد از فوتش گل کاشته می شود، قلم ها زده شده و بنا بر این است که مراسمات برای او برگزار شود؛ خوشا به حال او که با ذکر و نام خوب و جمیل از او یاد می شود و این سعادت بالایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: همه نهایتا روزی خواهند مرد ولی مرگ زیبا از این نوع است که نهال هایی به نام و یادش کاشته می شود و دوستداران طبیعت و اهالی قلم که کارشان بر همه کارهای دیگر شرافت دارد او را دوست دارند و در کنار خانواده اش هستند.

جوروند در پایان خطاب به خانواده مرحومه سوزان بختیاری زاده گفت: همه خبرنگاران فرزندان شما هستند و برای شما آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

مشاور فرهنگی استاندار خوزستان نیز در این مراسم بیان کرد: یکی از دغدغه های اصلی و اساسی ما انسان ها از گذشته ایام تاکنون معطوف به این تفکر بوده که فلسفه وجودی ما در عالم خاکی چیست.

رضا کیانی ادامه داد: زندگی با تولد شروع می شود و با مرگ معنا پیدا می کند و عده ای هم اعتقاد دارند زندگی نه با تولد بلکه با تحول شروع می شود.

وی یادآور شد: به هر حال عمر کم یا زیادش مهم نیست؛ عمر باعزت مهم است عمری که بتواند از انسان نامی سبز و جاودانه برجای بگذارد.

مشاور فرهنگی استاندار خوزستان گفت: زنده یاد سوزان بختیاری زاده را همه می شناسند و کلام من قاصر است که از وی به عنوان فعال مدنی و صاحب اندیشه و دغدغه حرف بزنم.

کیانی انتقاد کرد: ضعف فعلی بسیاری از افراد گریز از اندیشه و تألیف و اخلاق مداری است و به جای اینکه اخلاق، دوستی، راستی و داد و دهش را پشتوانه و مایه کار خود قرار دهند، متأسفانه به مترجم، مروج و مقلد تبدیل شده اند.

وی عنوان کرد: در هر مکان و برهه از زمانی شایسته است برای هر گامی که برمی داریم یک پشتوانه ذهنی و نگاه کنشر و علاقمند داشته باشیم.

مشاور فرهنگی استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد: امیدوارم امروز که به یاد این فقید مرحومه این نهال ها را کاشتیم، در دشت تفدیده دل های خودمان هم باران رحمت ببارد تا نهال مهر و محبت و دوستی بکاریم و همه در کنار هم در مسیر توسعه استان خارج از اینکه چه نامی بیشتر پررنگ است بلکه راهبرد، استراتژی و چشم اندازمان توسعه استان و خدمت به این مردم باشد.

هوشنگ نوبخت یکی از خبرنگاران خوزستانی نیز در این مراسم خواستار نصب چند تابلو با المان دفتر و قلم دربوستان خبرنگار شد.

وی در ادامه گفت: یک پلاک به نام درگذشتگان رسانه ای از سوی فرهنگ و ارشاد و یا شهرداری تهیه و بر این درخت های کاشته شده نصب شود تا یادبود از دنیا رفتگان رسانه ای باشد و خانواده هایشان به یاد آن عزیزان از درخت ها مراقبت کنند.

این خبرنگار خوزستانی همچنین خواستار نصب و راه اندازی چند آلاچیق با طراحی فرهنگی در بوستان خبرنگار شد و گفت: با انجام این کار اصحاب رسانه می توانند روزهای تعطیل و مناسبت های مختلف در این بوستان تجمع و حتی جلسه برگزار کنند.
خبرنگار: کوثر کریمی