بارندگی های کم سابقه پاییزی طراوت خاصی به خوزستان بخشید

خورنا: بارش متناوب باران ، این رحمت لایزال الهی پس از مدتها انتظار ، شادمانی و سرور عموم مردم به ویژه کشاورزان و دامداران را در پی داشته و خاک تفتیده و خشک خوزستان را جانی دوباره بخشیده است.

بارش باران که به صورت پراکنده در مناطق مختلف استان خوزستان همچنان ادامه دارد هرچند سبب آبگرفتگی معابر عمومی برخی شهرهای استان شده ولی با این حال مردم به درگاه خداوند به سبب نزول رحمتش سپاسگزار بوده و او را شکرگزار هستند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان خوزستان به ایرنا گفت: با وجود باران و بالا آمدن آب برخی رودخانه های فصلی و دایمی ، گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت دریافت نشده است.

‘محمدرضا آملا زاده ‘ افزود: برخی معابرمناطق استان همچون اهواز ، شوش و بستان با آبگرفتگی رو به رو بوده ولی با کمک نیروهای امدادی و مردم مشکل خاصی به وجود نیامده است.

اداره کل هواشناسی استان پیش بینی کرد امشب از میزان بارش و ابرناکی کاسته خواهد شد ولی خلیج فارس همچنان مواج و طوفانی است.

بنا به اعلام این اداره کل تا ظهر امروز در بستان با ۷/۶۳ میلی متر ، آبادان ۸/۳، اهواز ۹/۲۰، امیدیه ۱/۲۷، ایذه ۳/۱۲، بهبهان ۴۳، اندیمشک ۵/۲، رادار اهواز ۲/۳۱، شادگان ۶/۸، دزفول ۵/۲۴، دهدز ۳/۱۵، رامهرمز۲۲، شوشتر ۳/۱۵، ماهشهر ۶/۳۱، مسجد سلیمان ۳/۱۶، هندیجان ۹/۵۵، لالی ۷، آغاجاری ۳۷، شوش ۹/۲۱ و گتوند ۲/۱۲ میلیمترباران باریده است.

بنا به این گزارش سومین بارش پاییزی در خوزستان که ناشی از نفوذ یک سامانه بارشی جنوبی و مدیترانه ای است تا حدودی از نگرانی های کشاورزان کاسته و به سالی پرباران امیدوار هستند.

در پی بارندگی های اخیر کشت پاییزه در بیش از یک میلیون هکتار از اراضی دیم و آبی استان خوزستان شروع شده که بیش از ۷۰۰هزار هکتار آن گندم است.

اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با صدور اطلاعیه ای از رانندگان خودروهای سنگین و سبک خواسته است به علت بارش و لغزندگی سطح جاده ها ، موارد ایمنی و احتیاطی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

این اداره کل اعلام کرد: با وجود بارندگی های فراگیر و سراسری در استان ، همه راههای مواصلاتی و ارتباطی استان باز بوده و تردد در آنان جریان دارد.

از سوی در پی بارش باران و پاکیزگی هوا ، از میزان مراجعات مردم به مراکز درمانی ناشی از بیماری های فصلی و آلرژی کاسته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *