در شورای شهر خرمشهر مطرح شد

۳۵۰میلیارد تومان بدهی شهرداری های استان خوزستان به تامین اجتماعی

عباس مدحجی: جلسه ی کمیسیون تلفیق شورای شهر خرمشهر با دستور کار بررسی بودجه ی پیشنهادی و بررسی تعرفه پیشنهادی عوارضات سال ۹۸ با حضور چهار عضو شورا علی بندری ، محمدجواد بچاری ‌، موسی مطوری جزیره و میلاد پورحمزاوی و شهردار و مجموعه شهرداری پیش از ظهر سه شنبه برگزار شد.

کارشناس بودجه شهرداری، با اعلام تحقق ۵۵% از بودجه ی‌سال ۹۷ طی ۱۰ماه گذشته، رقم کل بودجه را ۱۰۰میلیارد تومان اعلام کرد که ۵۵میلیاردتومان آن تاکنون محقق شده است. مطوری افزود: بودجه سال ۹۸ شهرداری روی مبلغ ۹۰ میلیارد تومان بسته خواهد شد چون سال گذشته ۱۰۰ میلیاردتومان محقق نشد.

در این جلسه عنوان شد که بودجه شهرداری در زمان دوایی فر شهردار اسبق ۶۰ میلیارد تومان بوده که وی دستور داد بودجه ۱۰۰درصد افزایش یابد و تبدیل به ۱۲۰ میلیارد تومان گردد. بچاری عضو شورا این افزایش میزان پیشبینی بودجه از سال ۹۵ را اشتباه دانست. بچاری گفت مجموع بدهی شهرداری های استان خوزستان به بیمه تامین اجتماعی ۳۵۰میلیارد تومان است که ۱۱۰میلیارد آن مربوط به شهرداری خرمشهر است.

مطوری جزیره دیگر عضو شورا ضمن اظهار بی اطلاعی از گزارش مالی شش ماه ی شهرداری خواستار ارائه گزارش شهرداری شد. وی گفت: تحقق بودجه ی شهرستان بدون تحقق رضایتمندی مردم و بدون شفاف سازی قابل قبول نیست. مشکل ما با بودجه ی ۹۷ هم همین بود. در بودجه برای حوادث غیرمترقبه چه پیشبینی شده است؟ بودجه ی شهرداری درحالی صرف اربعین شده که بازگشتی نداشته است.

شهردار خرمشهر که با تاخیر به جلسه آمده بود گفت: بودجه ی پارسال را به تبع بودجه های قبلی نوشتیم و بودجه را تنظیم نکردیم اما بودجه ی سال آینده را براساس ظرفیت های موجود و دفترچه عوارضی و توان شهرداری تنظیم کردیم. برای راهیان نور و شلمچه و میزبانی اربعین هنوز درگیر بدهی بودجه هستیم و دولت هیچ ردیف بودجه ای برای آن اختصاص نداده است درحالی که ۹۰ درصد درآمد شهرداری از ارزش افزوده و عوارض آلایندگی ست. شهرداری ۱۸۰ میلیارد تومان بدهی دارد.