معرفی لالی به عنوان ستاد معین سفر‌های نوروز ۹۸ در خوزستان

میثاق حاجتی| خورنا: در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز استان خوزستان، از سوی رئیس این ستاد، شهرستان لالی به عنوان ستاد معین به منظور سفر‌های نوروزی ۹۸ معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا مسجدسلیمان و به نقل  پایگاه خبری ایرانیان، جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز استان خوزستان با حضور غلامرضا شریعتی؛ استاندار و رئیس ستاد خدمات سفر نوروزاستان خوزستان، سید حکمت‌اله موسوی؛ دبیر این ستاد، منصور کتانباف؛ شهردار اهواز، غلام شجاعی؛ سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی خوزستان و سایر مدیران دستگاه‎های اجرایی استان در محل سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار گردید.

در این جلسه غلامرضا شریعتی استاندار و رئیس ستاد خدمات سفر نوروز خوزستان با اشاره به ورود چشمگیر گردشگران و مسافران به خوزستان طی ماه‎های گذشته درپی بارندگی‎های خوب و قابل توجه سال جاری افزود: باتوجه به چندسال خشکسالی‎ پیاپی در استان، بارش‎های کم‎سابقه و عالی در ۶ ‎ماهه دوم سال ۹۷ باعث شد که بیش از ۸۱۵‎ هزار مسافر تنها از ۲۲ بهمن‎ماه تاکنون به استان سفر کنند.

وی در ادامه با بیان این‎که باتوجه به این آمار، پیش‎بینی می‎شود در ایام نوروز ۹۸، حجم مسافران و گردشگران ورودی به استان بیشتر شود از فرمانداران سراسر استان خواست تا با برنامه‎ریزی مناسب، در ایجاد فضای مناسب و مطلوب برای اسکان، تفریح و امنیت مسافران بکوشند.

شریعتی با تأکید بر وظایف خطیر دستگاه‎های اجرایی استان در قبال گردشگران و مسافران نوروزی فرمانداران را موظف کرد تا با مکاتبه و پیگیری مشکلات، زمینه را برای رفاه حال مسافران مهیا کنند.

رئیس ستاد خدمات سفر نوروز خوزستان اذعان داشت: تمامی نقاط ضعف موجود در این زمینه باید توسط فرمانداران مرتفع شود تا گردشگران با خیال آسوده و راحت در استان خوزستان تردد کنند.

استاندار خوزستان در ادامه همچنین بر شناسایی هرچه سریع‌تر مشکلات و تسهیلات و متعاقباً انجام اقدامات مقتضی توسط ادارات‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمعیت هلال‎احمر، اورژانس و خدمات جاده‎ای و راهداری و خدمات جاده‎ای خوزستان تأکید کرد.

این مقام مسئول همچنین تشکیل جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز استان را در محل استانداری به صورت ۲ هفته یکبار خواستار شد و افزود: دراین جلسات فرمانداران باید به صورت جزء به جزء گزارش اقدامات خود را ارائه دهند؛ ضمن این که فرمانداران باید جلسات ستاد را به صورت هفتگی و متوالی در شهرستان‎های خود نیز تشکیل دهند.

غلامرضا شریعتی در ادامه با تأکید بر انجام اقدامات مورد نیاز برای استقبال از کاروان‌های راهیان نور بیان کرد: بر پاکسازی سطوح شهر و نظافت سرویس‎های بهداشتی نظارت شود تا مسافران و گردشگران خدمات خوبی را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تأمین آب شرب در شهر‌ها و روستا‌ها اندیشیده شود تا در ایام نوروز به هیچ‎وجه شاهد کمبود آب شرب در استان نباشیم.

گفتنی است در پایان این جلسه شهرستان لالی به عنوان ستاد معین به منظور سفر‌های نوروزی از سوی شریعتی، معرفی شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *