روزهای پرکار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان

خورنا | پدرام کسائی: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان و پایان خوش و با شکوه فعالیت های فرهنگی و هنری در سال ۹۷

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان از برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در آستانه سال نو در بهبهان خبر داد.

مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهبهان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری خورنا گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در ماههای اخیر با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری مختلف از جمله جشنواره منطقه ای آئینی سنتی تئاتر نرگس ارغون، با کثرت فعالیت های فرهنگی در بهبهان در ماه پایانی سال ۹۷ به اوج و شکوه بی بدیل خود رسیده و در تلاش است برنامه های مختلف فرهنگی هنری را برای شهروندان عزیز اجرا نماید.

شجاعی افزود:از جمله برنامه های فرهنگی و هنری که در حال حاضر در بهبهان در حال اجراست می توان به جنگ شادی بنگاه شادمانی، اجرای نمایش کودکانه سیندرلا و….. به کارگردانی خانم فوزی، اجرای ارکستر زهی بهبهان برای نخستین بار در بهبهان و اجرای نمایش دیدنی سنو به کارگردانی یاسین پارسا منش که نمایش برگزیده جشنواره آئینی سنتی تئاتر نرگس ارغون است اشاره نمود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در ادامه افزود: دیگر برنامه های فرهنگی و هنری که برای این ماه در تدارک هستیم که اجرا شود: اجرای موسیقی زنده پژوهشی با حضور استاد سیامک آقایی و هنرمند عزیز مهران صفوت، اجرای جنگ شادی چل شو، همایش بزرگ روز جهانی گویش ها و رونمایی از کتاب استاد مرتب کاری از موسسه ارجان و بهبهان، برگزاری ازمون کشوری مسابقات قرآن، برپایی همایش و پویش قرآنی سوره فجر، برپایی محفل بزرگ قرائت صحیفه سجادیه، برپایی نمایشگاه و وورک شاپ نقاشی باز باران اثر استاد قناطیر با حضور بیش از ۴۰ هنرمند، برگزاری نمایشگاه بزرگ خوشنویسی اثر استاد تقوی، پذیرفته شدن و حضور یک نمایش از بهبهان در جشنواره ملی کودک دزفول، اجرای موسیقی زنده سنتی استاد زندوکیلی در بهبهان ( در صورت صدور مجوز )، همایش بزرگ کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ۱۸ اسفند، برگزاری دوره آموزشی مهدی عج یاوران است که امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

وی در ادامه تصریح نمود: این فعالیت ها به جز برنامه های روتین و همیشگی اداره مانند جلسات سعدی خوانی، حافظ پژوهی و جلسات پخش و نقد فیلم است؛ که بصورت مستمر در سال با حضور پرشور علاقمندان در حال اجرا است.

شجاعی مهمترین اتفاق در سال جاری را اخذ مجوز تاسیس دفتر انجمن سینمای جوان بهبهان دانست و گفت: تاسیس دفتر انجمن سینمای جوان بهبهان آرزوی چهل ساله ی سینماگران بهبهان بود، عزیزانی که حتی کمبود امکانات مانع از رشد و شکوفایی آنان نشد، ودر تلاش هستیم که این اتفاق خوب در ماه پایانی سال ۹۷ به وقوع بپیوندد.

وی در همین خصوص افزود: مجوز مربوطه اخذ شده و در مرحله خرید تحهیزات می باشد، که ان شاالله عیدی ما به سینماگران و علاقه مندان خواهد بود.

سرپرست اداره ارشاد گفت: جا دارد از جامعه هنری، کارمندان صدیق و پر تلاش اداره، روسا و هنرمندان انجمن های نمایش، موسیقی، شعر و قصه، تجسمی، خوشنویسی و فیلم عکس و موسسات فرهنگی و هنری و کانون های مساجد و همچنین خبرنگاران و اصحاب همیشه در صحنه ی رسانه به پاس حمایت و تلاش های شبانه روزی تقدیر و تشکر نمایم.

وی در پایان با اشاره به حمایت های مسئولین از فرهنگ و هنر گفت: بی شک این رویداد ها در سایه ی حمایت های مادی و معنوی دکتر محمد جورند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونین، مهندس حری فرماندار محترم و ساعی بهبهان و رهنمود های امام جمعه ی فرهیخته آیت الله ناصری و همچنین نماینده محترم مردم بهبهان مهندس کشت زر و دیگر عزیزان و مسئولین دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی، مشاوران و پیشکسوتان عزیز صورت گرفته است؛ که قدردان محبت تک تک این بزرگواران هستم.