معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر خوزستان:

کاروانهای راهیان‌نور دارای ظرفیتهای بالقوه گردشگری هستند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولی‌عصر(عج) کاروانهای راهیان‌نور را دارای ظرفیتهای بالقوه گردشگری دانست و بیان کرد: کاش اسم راهیان نور به گردشگری دفاع مقدس تغییر پیدا می‌کرد تا همه دستگاه‌های دولتی نیز به نحوی خود را در آن سهیم و شریک به حساب می‌آوردند.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان سرهنگ عبدالرضا‌حاجتی با بیان این مطلب عنوان کرد: وقتی که در سال گذشته چیزی بالغ بر سه میلیون دانش‌آموز، دانشجو و غیره در قالب اردوهای سیاحتی و‌ زیارتی راهیان نور از پایتخت دفاع مقدس کشور بازدید به عمل آوردند این یعنی کاروانهای راهیان نور از یک ظرفیت بالقوه گردشگری برخوردار هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولی‌عصر(عج) ضمن اشاره به برنامه “ره‌آورد سرزمین نور” گفت: این یک برنامه ۱۰ روزه در اردوگاه شهید باکری خرمشهر است که از تمام دستگاههای دولتی و سایر ارگانهای نظام دعوت می‌شود که برای اجرای برنامه شبانه در این اردوگاه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در کنار اردوگاههای راهیان نور امسال اردوهای جهادی نیز برگزار خواهد شد توضیح داد: در اردوهای جهادی گروههای دانشجویی برای انجام کارهای عمرانی و خدماتی به مناطق محروم و روستایی استان سفر می‌کنند.

حاجتی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری رزمایشهای فرهنگی در چهار نقطه از استان خوزستان گفت: در این رزمایشها به مدت یکساعت و نیم علاوه بر شلیک ییش از هزار تیر، دهها انفجار نیز انجام می‌شود تا رسم معرفت و مردانگی بچه‌های دفاع مقدس خوزستان به نسلهای جدید منتقل شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولی‌عصر(عج) بیان داشت: از آنجایی که می‌توان از ظرفیت راهیان‌نور برای افزایش گردش سرمایه در خوزستان استفاده کرد لذا از مدیرکل میراث فرهنگی استان می‌خواهیم که در زمینه تاسیس مراکز خرید صنایع‌دستی در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرهای استان همکاری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث زیباسازی اهواز نیز باید در ایام نوروز در اولیت کاری مسئولین شهری قرار بگیرد اظهار کرد: لازم است که ورودی‌ها و خروجی‌های استان خوزستان خیلی بیشتر از این زیبا‌سازی شوند و تابلوهای زنگ‌زده و مستعمل جاده‌های ورودی آن نیز هرچه سریعتر مورد تعویض و ترمیم قرار بگیرند.

حاجتی از اسکان شبانه روزی بیش از ۱۳۰ هزار نفر در پادگانهای حبیب‌الهی، باکری، مسعودیان، ثامن و ‌غیره خبر داد و خاطر‌نشان کرد: اگر خدای نکرده بحرانی در طول ایام تعطیلات نوروز به وجود بیاید درب‌های این پادگان‌ها باز بوده و از وجود این نیروها می‌توان در جهت حل مشکلات احتمالی به وجود آمده بهره‌گیری کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولی‌عصر(عج) در پایان گفت: در حال حاضر به منظور کاهش اتفاقات امنیتی در استان، یکسری تیمهای اطلاعاتی و امنیتی از سوی سپاه پاسداران در کنار نیروهای انتظامی، ارتش و اداره اطلاعات تقسیم‌بندی شده‌ و به صورت شبانه‌روزی گشت‌های امنیتی انجام می‌دهند