معاونت پیشگیری از جرم نیروی انتظامی خوزستان عنوان کرد:

حوادث جاده‌ای و سرقت دو موضوع نگران کننده برای مهمانان نوروزی در خوزستان؛ نباید به سارقین زندانی در ایام نوروز مرخصی داد

معاونت پیشگیری از جرم نیروی انتظامی خوزستان عنوان کرد: حوادث جاده‌ای و سرقت اموال و وسایل نقلیه دو موضوع مهمی است که همیشه که فکر و ذهن مهمانان نوروزی را در استان خوزستان به خود مشغول کرده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان که عصر امروز یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷ در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد علیرضا چاپی ضمن بیان این مطلب گفت: پیشنهاد می‌شود که امسال برای تسهیل سفر مسافران نوروزی به استان با هماهنگی مقام قضایی طرحی ریخته شود که طی آن کلیه سارقانی را که در ماههای گذشته سرقتی را مرتکب شده و اکنون در زندان به سر می‌برند را از مرخصی در ایام نوروز محروم کرده تا از ارتکاب مجدد آنها به سرقت در طول ایام نوروز جلوگیری شود.

معاونت پیشگیری از جرم نیروی انتظامی خوزستان ادامه داد: همچنین برای تآمین امنیت خودروهای شخصی مسافران نوروزی هم پیشنهاد می‌شود که در اهواز و کل شهرستانهای استان نیز پارکینگ‌های جدید و مناسبی هم ساخته شود. زیرا ما در بحث پارکینگ‌ برای شهروندان خود استان نیز در حالت عادی با مشکلاتی مواجه هستیم چه برسد به ایام نوروز که به علت مسافرت بخش کثیری  مهمان نوروزی به استان، این مشکل نمود بیشتری پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: از آنجایی که در طول ایام نوروز همیشه هتلها، مسافرخانه‌ها و حتی مدارس استان نیز نمی‌توانند به طور کامل جوابگوی مهمانان نوروزی باشند لذا پیشنهاد می‌کنیم که در محدوده‌هایی محافظت شده‌ از استان، کمپهای موقتی‌ برای اسکان مسافران نوروزی ساخته شود.

معاونت پیشگیری از جرم نیروی انتظامی خوزستان افزود: البته تامین روشنایی معابر، پارکها و تفرجگاههای استان نیز می‌تواند نقش مهمی را در پیشگیری از سرقتها در طول این ایام ایفا کند.

وی در پایان ضمن اشاره به لزوم نصب هرچه سریعتر دوربین‌های مداربسته در سراسر تفرجگاهها و پارکهای استان گفت: امیدواریم که در فرصت باقی‌مانده تا شروع مسافرتهای نوروزی، این بحث پایش‌های تصویری و‌ نصب دوربینها مداربسته نیز در پارکها و تفرجگاهها استان که بیشتر الزامات انتظامی و امنیتی آنها مدنظر است هم به طور کامل اجرایی شود‌