خرمشهر میزبان جشنواره بین المللی فیلم رشد

عباس مدحجی: چهل و هشتمین جشنواره ی بین المللی فیلم رشد در خرمشهر کلید خورد. آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر با پشتیبانی معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان خوزستان میزبان چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد شد.

دبیر جشنواره و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در افتتاحیه این جشنواره ضمن گرامیداشت حضور مهمانان وزارتی، استانی، فرهنگی، دانش آموزی و رسانه ای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک و شهادت مرزبانان در حمله تروریستی را تسلیت گفت.

ناصر علیفر گفت: اولین جشنواره فیلم رشد درسال ۴۲ آغاز شد ولی در اوان انقلاب متوقف و مجدد چندسال بعد ازسر گرفته شد. چهل و هشتمین جشنواره که امروز درحال برگزاری ست نیز در ادامه ی همین جشنواره است. وی افزود: یکی از اهداف این جشنواره تبیین نقش فیلم و رسانه در آموزش است. یادگیری ایجاد تغییر محسوس در رفتار است و وظیفه آموزش و پرورش ساختن انسانی با فضائل اخلاقی است.

معاون مدیر کل انتشارات و تکنولوژی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: تلاش کردیم از خروجی جشنواره فیلم رشد برای کلاس درس استفاده کردیم. حدود۸۷درصد یادگیری از طریق دیدن صورت میگیرد فلذا فیلم نقش مهمی در یادگیری دارد. ما در تولید محتوا دونوع فیلم را مدنظر داریم. یک نوع فیلم مستقیم آموزشی و نوع دوم فیلمهایی که بطور غیرمستقیم دریادگیری نقش دارند.
بدیعی افزود: شعار امروز آموزش “یادگیری از همه چیز و همه جاست” و تربیت عموما خارج از مدرسه صورت میگیرد. نظریه کلاس معکوس برهمین اساس است.

این جشنواره با این هدف از ۲۷بهمن ماه ۹۷ لغایت دوم اسفند ماه در سینما نخل خرمشهر میزبان عموم مردم و علاقمندان بطور رایگان خواهد بود.