معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان خوزستان:

دانشگاه پیام نور به کمک حل مشکل اشتغال کشور شتافته است

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان خوزستان گفت: دانشگاه پیام نور با راه اندازی مرکز آموزش های آزاد به کمک حل مشکل اشتغال کشور شتافته است.

مجتبی مروج در مراسم هشتمین جشن فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور بندر امام با بیان دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران در حوزه آموزش عالی، اظهار کرد: پیش از انقلاب باید برای تحصیل در مقطع متوسطه و گرفتن دیپلم به مرکز استان و شهرهایی نظیر تبریز و اصفهان و تهران مراجعه می شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی امکان ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی، کارشناسی و بعضاً کارشناسی ارشد در اقصی نقاط استان و کشور فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور افزود: این دانشگاه تنها دانشگاهی است که آزمون ورودی کارشناسی ارشد آن دوبار در سال برگزار می شود و متقاضیان یک بار در آزمون سراسری می توانند این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند و یک بار نیز در آزمون فراگیر شرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان خوزستان ادامه داد: مرکز آموزش های آزاد این دانشگاه نیز اخیراً راه اندازی شده و دوره های کوتاه مدت، تخصصی و کاربردی بسیار خوبی نظیر نسخه خوانی، دوره های تخصصی پتروشیمی، نیروگاهی و دریایی برگزار می شود و متقاضیان می توانند با شرکت در این دوره ها مدرک معتبر از دانشگاه پیام نور دریافت کنند.

مروج اضافه کرد: این دانشگاه با برگزاری این دوره های کوتاه مدت و با دریافت هزینه ناچیز به کمک کارآفرینی و اشتغال کشور شتافته و کارآفرینان باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان نیز در این آیین با بیان اینکه توسعه پایدار و اصولی جامعه و تأمین منافع ملی در گروی توجه به آموزش عالی و دانش است، اظهار کرد: هر جامعه ای که برای دانش محوری و آموزش عالی جایگاهی قائل نباشد محکوم به فنا است.

علی گلمرادی ادامه داد: اگر صرفاً در بعد کمی به توسعه مراکز علمی و دانشگاهی بپردازیم و از کیفیت آموزش غافل شویم نتیجه آن گرفتاری های امروز جامعه و کشور است. امروز بسیاری از فارغ التحصیلان به دلیل پایین بودن کیفیت آموزش نه تنها کمکی به اشتغال و اقتصاد کشور نکرده اند بلکه بر مشکل بیکاری کشور نیز افزوده اند.