سه گلوگاه مهم بهبهان به تجهیزات فنی پیشرفته مجهز خواهند شد

خورنا : جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهبهان با حضور آقای شیخ رباط معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان وسردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان ، فرماندار بهبهان وسایر اعضاء در محل فرمانداری بهبهان برگزار گردید.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهبهان : در این جلسه آقای شیخ رباط معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با تبیین آثار مخرب مواد مخدر و اعتیاد در جامعه بر انسجام بخشی بیشتر، تسریع در انجام امور مربوطه تاکید کرد و تفویض امر مبارزه با مواد مخدر به وزارت کشور را استفاده از همه ظرفیتها در جهت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد و سوداگران مرگ دانست.

معاون امنیتی استانداری خوزستان با اشاره به تاثیر گذاری کشور جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و جوان بودن جامعه گفت: به همین علت جمهوری اسلامی مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته و یکی از ابزارهای فرهنگی این تهاجم را مواد مخدر دانست و افزود ما در معرض تهدید جدی هستیم که وسعت تهدید نیز بسیار بزرگ است.

آقای شیخ رباط با تصریح بر اینکه نگرش مسئولان به رفع معضل مواد مخدر و اعتیاد نباید نگرشی بر اساس وظیفه سازمانی باشد گفت : همه باید بعنوان یک وظیفه نهادی و جهادی به پدیده شوم مواد مخدر و اعتیاد توجه داشته باشند و اگر زمانی رفتار جهادی و نهادی را کنار بگذاریم پذیرفته ایم که در یک کشور انقلابی نیستیم . وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری خاطر نشان ساخت : چنانچه با نگرشی روحیه جهادی و نهادی که از باطن انسان بر می خیزد در ریشه کن کردن مواد مخدر و اعتیاد در جامعه اقدام کنیم نتیجه بخش خواهد  بود .

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با تاکید بر الگو گرفتن شهرستان از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و اجرایی نمودن آن در شهرستان خواست از بکارگیری متخصصین در ارتقاء سطح علمی و شناخت اعضای شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص مواد مخدر و اعتیاد استفاده گردد و گفت : تا زمانیکه مواد مخدر و آثار مخرب آن در جامعه را نشناسیم نمی توانیم تصمیمات واقعی در راستای رفع این معضل خانمانسوز در جامعه را بگیریم .

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در قسمت دیگری از سخنان خود بر تدوین برنامه زمانبندی با در نظر گرفتن اهداف آماری وکمی در تمام عرصه های مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد و افزود : شورای هماهنگی فرعی مبارزه با مواد مخدر باید اهداف برنامه خود را تعیین و برای رسیدن به این اهداف با تعامل و همکاری همه ی کمیته های زیرمجموعه  شورا و دستگاههای اجرایی ، قضایی ، نظامی وانتتظامی عضوبه سمت تحقق آنها تلاش نمایند ودراین راستا جلسات ماهیانه بصورت منظم ومرتب تشکیل ومصوبات نیز بطور جد پیگیری گردد .  معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با قابل تقدیر خواندن عملکرد ماموران مبارزه با مواد مخدر در گلوگاه خیرآباد بهبهان که بیشترین کشفیات مواد مخدر را داشته اند گفت : با موافقتی که ازسوی وزیر محترم صورت پذیرفته است با انجام مطالعات سه گلوگاه مهم خیر آباد امامزاده عبدالله وذال به تجهیزات فنی پیشرفته مجهز خواهند شد .

سردار اسحاق فرمانده انتظامی خوزستان : نیز دراین جلسه توجه دولت به ویژه در دور نهم ودهم به امر درمان معنادان وریشه کنی اعتیاد را بسیار خوب خواند واز ۴برابر شدن اعتبار جهت درمان معتادان وریشه کنی اعتیاد در جامعه اسلامی خبر داد .

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در تقویت بنیه درمانی اعتیاد در استان تحول عظیمی ایجاد شده است توجه به آموزش مهارتهای فنی وایجاد اشتغال جهت معتادانی که موفق به ترک اعتیاد شده اند را ضروری دانست وبر اهتمام مسئولان مربوطه جهت بکارگیری همه ظرفیتها وپتانسیل ها ی موجود در راستای مبارزه با مواد مخدر واعتیاد تاکید کرد .

فرمانده انتظامی استان با تقدیر از عملکرد دستگاه قضایی در این روند خواستار برخورد قاطع وقانونی با سوداگران مرگ بویژه خرده فروشان مواد مخدر در جامعه شد .

دراین جلسه آقای باذلی محبوب فرماندار بهبهان نیز با اعلام اینکه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهبهان اهتمام لازم را در جهت  اجرای منویات مقام معظم رهبری وبرنامه های دولت کریمه جمهوری اسلامی در راستای مبارزه با مواد مخدر وپدیده خانمانسوز اعتیاد خواهد داشت ،گفت : کشور جمهوری اسلامی در امر مبارزه با مواد مخدر واعتیاد در جوامع بین المللی پیشتاز است وعملکرد نظام ومسئولان حاکی از توجه ویژه به این امر است وی افزود : بهبهان مرز ورودی استان وهمجوار با چند استان مرزی است که این اهمیت شهرستان را درخصوص آمادگی برای مبارزه با مواد مخدر را بیشتر می کند .

فرماندار بهبهان تقویت نیروی انتظامی وتجهیز آن به دستگاههای پیشرفته بویژه در گلوگاه خیرآباد ایجاد دادگاه انقلاب اسلامی در بهبهان برای تسریع در رسیدگی به پرونده های سوداگران مرگ ساخت وایجاد اردوگاه بازپروری درمان معتادان  احداث زندان جدید بهبهان با توجه به اینکه زندان فعلی فاقد فضای مناسب ودروسط شهر قرار دارد تخصیص اعتبار جهت انجام کارهای  فرهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر و برگزاری همایشهای آموزشی و فرهنگی تقویت بهداشت ودرمان درزمینه مراکز معتادان درمانی معتادان و کمک به راه اندازی دو مرکز معتادان درمانی در شهرستان را از مهمترین مطالبات وخواسته های شهرستان برشمرد وتوجه به بنیاد خانواده در تربیت فرزندان را بسیار حائز اهمیت خواند وخواستار برگزاری همایشهای فرهنگی جهت آماده نمودن خانواده ها از آثار مخرب مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد شد .