در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

اجرای کوارتت گیتار آمل در منطقه آزاد اروند

عباس مدحجی: سرپرست ارکستر کوارتت کلاسیک آمل در جشنواره موسیقی فجر که در منطقه آزاد اروند درحال برگزاری ست از الگوهای جدید اجرای گروهش گفت.

 

 

 

 

فرزاد زاهدی سرپرست ارکستر سنتی کوارتت گیتار که از شهرستان آمل مهمان منطقه آزاد اروند است جمعه شب بعد از اجرای گروهش در مجتمع هنری خلیج فارس خرمشهر گفت: در چهار گیتار با مشکلات اجرای ربع پرده مواجه بودیم که دوسال زمان برد تا توانستیم الگوهای مدنظرمان را برای اولین بار اجرا کنیم. ایده های بهتر و جدیدتری در پیش داریم و در این راه باخیلی از اساتید کشور مشورت کردیم و حتی به خیلی جاها برای اجرای دعوت شدیم.

زاهدی ادامه داد: از گنجینه موسیقی ایرانی در قطعات گیتار بصورت گروهی استفاده کردیم که برای اولین بار در تهران اجرا شد. یازده قطعه اجرا کردیم که خیلی از قطعات از اساتید بنام هستند مثلا از قطعاتی از مشکاتیان بوده که برای جاز بوده ولی در گیتار اجرا کردیم که حاصل خلاقیت جمعی گروه ماست.

این سرپرست گروه گیتار از آمل درپایان به جاذبه های خرمشهر اشاره کرد و افزود: اینجا انرژی مثبت گرفتیم و تصویری که از جنگ گرفتیم بکلی تغییر پیداکرد. امیدوارم بازهم در خرمشهر اجرا داشته باشم

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر بخش منطقه آزاد اروند از ۲۴تا سی م بهمن ماه در شهرهای آبادان و خرمشهر درحال برگزاری ست.