امام‌جمعه اهواز: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ملت ایران مراسمی دشمن‌شکن و غرور‌آفرین بود

خورنا- آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز ضمن توصیه و رعایت تقوا و تبریک تشکیل دولت لبنان اظهار داشت: مدت‌ها پیش آمریکایی‌ها رجز‌خوانی کرده بودند که در ورشو اجلاسیه‌ای ضد ایران تشکیل دهند اما بعد متوجه شدند کسی دعوت آن‌ها اجابت نمی‌کند زیرا عنوان این اجلاسیه مخالفت با ایران بود بنابراین مجبور شدند عنوان اجلاسیه را به بررسی پاره‌ای از مسائل و مشکلات تغییر دهند.

وی در ادامه به سفرشان به انگلیس اشاره کرد و گفت: در سفری که به انگلستان داشتیم، مطالبی در فضای مجازی بیان شد که دروغ است. بنده به هیچ بیمارستانی در انگلستان نرفتم و تنها مدارکی پزشکی که نتیجه مراجعات پزشکی در تهران و نظرات پزشکان درباره ضعف و بی‌حسی ایجاد شده در پاهایم را به آن‌ها نشان دادیم و پرونده توسط یک نفر به‌صورت مفصل بررسی و نظرات پزشکان ما نیز تایید شد.

امام‌‌جمعه اهواز با بیان اینکه نتیجه این شد بیماری بنده هیچ درمانی نداشته و این بی‌حسی درمان مشخصی ندارد، تاکید کرد: غرضم این است اگر نتوانیم به‌عنوان امام جمعه باشیم که هیچ، اما تا جایی که بتوانم در خدمت شما‌ هستم. در سفر به خارج از کشور برای تبیین آرمان‌های انقلاب، شاهد حضور برادران فارس، اردو، هندی، پاکستانی‌، عراقی و حتی انگلیسی بودیم که در اجتماعات شرکت می‌کردند و معتقد بودند جلسات برگزار شده امسال نسبت به سال‌های قبل قابل قیاس نیست‌.

وی افزود: ۲۲ بهمن در کشور ایران یک مراسم دشمن‌شکن و غرور‌آفرین بود که سبب شد چشم دشمنان را کور کند بنابراین باید از شما مردم همیشه در صحنه تقدیر کرد که در مقاطع حساس دِین خود را به میهن، ولایت و رهبری ادا می‌کنید؛ ما به چشم خود پیروزی انقلاب اسلامی را در بیرون‌ از مرزهای ایران دیدیم و تمامی مدافعان انقلاب اسلامی خارج از مرزها با مشاهده حماسه‌های مردم ایران در ۲۲ بهمن روحیه می‌گرفتند.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن از مصادیق شکر نعمت است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیامی از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر و برای تداوم این راه رهنمود‌های بیان کردند.

وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب خطاب به جوانان گفتند که شما جوانان باید به پا خیزید و نخستین توصیه من به شما این است که امیدوار باشید. مقام معظم رهبری در ادامه رهنمودهایشان فرمودند به جز شما جوانان چه کسی می‌تواند جلوی هزاران رسانه صوتی، تصویری و اینترنتی دشمن با هدف پنهان‌کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ‌کردن عیوب کوچک و جلوگیری از نشان‌دادن محسنات بزرگ بایستد.

امام‌‌جمعه اهواز با بیان اینکه نشانه‌های امید در برابر شما جوانان قرار دارد، تصریح کرد: امید رهبری به نسل جوان است و امیدواریم که جوانان همانطوری که در انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی فعال بودند امروز نیز با حضور خود در کنار افراد قدیمی درس بگیرند و برای کشور خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهند.

وی گفت: مقام معظم رهبری درباره علم و پژوهش فرمودند که آشکارترین وسیله عزت و قدرت برای کشور علم و پژوهش است. مطالبه خاص رهبر انقلاب از شما جوانان این است که مانند یک جهاد بزرگ این جهاد علمی را در پیش بگیرید، همچنین به‌گفته مقام معظم رهبری کشور بدون اخلاق و منویات اسلامی پوچ است بنابراین باید پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را ابتدا در سایه تدین، اخلاق و معنویت مستحکم کنیم که این اقدام نیازمند یک جهاد همگانی است.

آیت‌الله موسوی‌جزایری ادامه داد: مقام معظم رهبری در این رهنمودها به موضوع اقتصاد پرداختند و گفتند از مهمترین ضعف‌ها وابستگی اقتصاد به نفت و دولتی‌بودن بخش‌های اقتصادی است که در حیطه وظایف دولت نیستند. ایشان در ادامه سخنانشان به صراحت فرمودند که نگاه به خارج به‌جای نگاه به توان داخلی برای کشور مضر است که راه‌حل رفع تمام ضعف‌ها به کارگیری اقتصادمقاومتی و مولد شدن است.

‌انتهای پیام/