عملیات گازرسانی به بیش از ۶۰۰۰ روستای کشور آغاز شد

خورنا- حسن منتظر تربتی ظهر امروز و در آئین افتتاح گاز رسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در سالن کوثر فرمانداری شهرستان اندیمشک، اظهار داشت: ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به کشورهای پیشرو جهان در حوزه استفاده از گاز طبیعی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های گاز‌رسانی به مناطق شهری و روستایی کشور، افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با استفاده از ظرفیت و توان متخصصین داخلی گام‌های بلندی در راستای ارائه خدمات و طرح‌های گسترده برای تأمین رضایت شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور در حوزه استفاده از گاز طبیعی برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که توجه به اهمیت این نعمت طبیعی در کشور ضروری است، عنوان کرد: ظرفیت تولید گاز کشور به ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان به لحاظ مقایسه‌ای، معادل تولید پنج میلیون بشکه نفت و صرفه جویی در مصرف آن است که این موضوع ظرفیت تولید و جایگاه گاز را برای اقتصاد کشور بیان می‌کند.

وی با اشاره به نیاز مناطق روستایی و لزوم اجرای طرح‌های مختلف برای تأمین گاز آن‌ها، گفت: خدمت‌رسانی به مناطق مختلف کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سرعت گرفته ‌و در ابتدای امسال بیش از ۳ هزار روستا از خدمات صورت گرفته؛ برخوردار شده‌اند.

منتظر تربتی با بیان این که این خدمت یک اقدام انقلابی و کم سابقه برای توسعه مناطق روستایی کشور بوده است، خاطر نشان کرد: روند گاز رسانی به مناطق روستایی در کشور ادامه دارد و تلاش داریم با اقدامات صورت گرفته، سال آینده نیز سه هزار روستای دیگر از خدمات این حوزه در کشور برخوردار و روند خدمت رسانی به شهروندان توسعه یابد.

وی با بیان این که گاز رسانی در حوزه انرژی سبب صرفه‌جویی در استفاده از منابع انرژی، توسعه کشور و کاهش هزینه‌ها در زمینه مصرف سوخت می‌شود، افزود: شرکت گاز برای صادرات گاز به کشورهای همسایه، برنامه ویژه دارد و روند صادرات گاز به ترکیه و عراق ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که به دنبال تحقق دستیابی به شهرستان و کشور سبز در مصرف سوخت هستیم، ادامه داد: برای توسعه صادرات و مصرف سوخت انرژی باید بیش از گذشته به نیازهای کشور توجه و طرح‌های مورد نظر را با جدیت و برنامه ریزی مناسب به اجرا رساند.

انتهای پیام/