وزیر بهداشت:

توسعه اورژانس ها اولویت وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از اولویت های اصلی ما توسعه اورژانس ها و استقرار بخش های سوختگی متمرکز در کنار اورژانس ها برای خدمت رسانی سریعتر به مردم است.

سعید نمکی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح اورژانس بیمارستان راه زینب در شهرستان بندر ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش سوختگی از بخش های مهم بیمارستان ها به شمار می رود که باتوجه به اهمیت حیاتی بیماران سوانح سوختگی، باید ظرفیت های لازم برای به روز رسانی خدمات و خدمات دهی بیشتر به مردم در این حوزه فراهم شود.

نمکی ادامه داد: در این روز تعدادی پروژه خدمات درمانی در بندرماهشهر و بندر امام با مشارکت خیران استان و وزارت بهداشت به بهره برداری رسید که امید است اجرای چنین پروژه هایی برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم همچنان تداوم داشته باشد.

وی افزود: عمده ترین مشکلات این مناطق کمبود نیروی انسانی و نیروهای متخصص و‌‌ همچنین مجزا شدن شبکه بهداشت و درمان است که به این مشکلات به زودی رسیدگی می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وعده داد: در کمترین زمان ممکن با هماهنگی های لازم از سوی وزارت بهداشت و با نگاه به تقسیمات کشوری ، کمبودهای مورد نیاز بخش بهداشت و درمان بندرماهشهر و بندر امام را برطرف می کنیم.‌

نمکی تصریح کرد: همچنین برنامه های مفیدی با همکاری نیروهای مسلح، وزارت نفت و برخی دستگاه ها برای خدمات دهی هرچه بهتر به شهروندان در دستور کار است تا با مکانیزم جدید از تمام امکانات کشور برای رفع کمبودها استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: این اقدامات بی شک ضریب خطای مجموعه های حوزه بهداشت و درمان را کاهش می دهد و هزینه‌های سربار این مجموعه ها را نیز کمتر می کند.

همچنین علی گلمرادی در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه های افتتاح شده اظهار داشت: این منطقه از ظرفیت های گسترده اقتصادی و صنعتی برخوردار است ولی در بخش بهداشت و درمان و سلامت محروم می باشد.

وی افزود: در این سفر چندین طرح خوب از جمله مراکز  بهداشتی، درمانی، پایگاه سلامت و مرکز اورژانس بندرامام خمینی به بهره برداری رسید که نشان از نگاه مثبت وزیر به استان خوزستان است.

لازم به ذکر است سه پروژه خدمات درمانی در بندرماهشهر و بندر امام شامل طبقه دوم ساختمان مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ و طبقه اول ساختمان مرکز خدمات جامع شماره یک شهرستان بندر ماهشهر و همچنین بخش اورژانس بیمارستان راه زینب بندر امام روز پنجشنبه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان به بهره برداری رسید .