آمادگی کامل جهاد کشاورزی زیدون برای مقابله با بحران ملخ های دریایی

خورنا | پدرام کسائی:  بهرام خلیلی “مسئول جهاد کشاورزی زیدون” در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری خورنا: روزانه سه تیم از کارشناسان جهاد کشاورزی پایش اراضی زراعی زیدون را انجام می دهند.

بهرام خلیلی گفت: در حال حاضر حدود ۶۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی در زیدون زیر کشت است، که از این میزان ۴۸۰۰ هکتار گندم آبی، ۸۷۰ هکتار گندم دیم، ۸۹۲ هکتار کلزا، ۱۴۶ هکتار خربزه و ۶۰ هکتار هندوانه است.

خلیلی در خصوص اقدامات و تمهیدات جهاد کشاورزی زیدون جهت مقابله با ملخ های دریائی گفت: در حال حاضر تعدادی ملخ در اراضی زیدون مشاهده شده، ولی جای نگرانی نبوده و وضعیت به هیچ وجه بحرانی نیست، و سه تیم پایش از کارشناسان ما روزانه اراضی زراعی و باغات را مورد کنترل قرار می دهند.

خلیلی در ادامه افزود: در حال حاضر ملخ ها در فاز تخم گذاری هستند و حدود ۱۵ روز طول می کشد تا پوره ها از تخم بیرون آمده و فاز تهاجمی آنها از این مرحله آغاز خواهد شد.

مسئول جهاد کشاورزی زیدون در ادامه تصریح کرد: کلیه اقدامات و تمهیدات لازم برای مرحله مقابله انجام شده و در حال حاضر باند فرودگاه در منطقه درونک آماده و کلیه سموم مورد نیاز نیز تهیه و دپو شده است.

بهرام خلیلی با اشاره به پیگیری و نظارت مستمر مدیران ارشد جهاد کشاورزی گفت: طی روز های اخیر مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان، حیدرزاده مسئول حفظ نباتات استان، محسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان و معاونین اداره جهادکشاورزی مرتباً در منطقه حضور یافته و ضمن بازدید از مزارع تصمیمات لازم جهت آمادگی بیشتر و بهتر اتخاذ شده است.

خلیلی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری و مساعدت همه دستگاه ها بتوانیم به بهترین شکل ممکن نسبت به پایش منطقه اقدام و در زمان مناسب با این بحران مقابله کنیم.