عضو هیآت رئیسه فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری خبر داد:

برگزاری جشنواره سفرنگاری “دزفول‌گرام” در اسفند ماه سالجاری

عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: جشنواره دزفول‌گرام به منظور معرفی شهرستان دزفول و ظرفیت‌های گردشگری آن به مردم کشور و دنیا به کمک ابزار فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به مدت ۳ روز در اسفند ماه سال جاری در شهرستان دزفول برگزار خواهد شد.

به گزارش خورنا آرش نورآقایی ضمن اعلام این خبر گفت: در مدت زمان برگزاری جشنواره سفرنگاری دزفول.گرام، شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در خصوص رسانه‌های مجاز در این جشنواره تصریح کرد: نویسندگان وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و صفحات اینستاگرام به هر دو زبان انگلیسی و فارسی مجاز به شرکت در این رویداد هستند.

وی در تشریح آئین‌نامه جشنواره دزفول‌گرام گفت: هیچ نوع محدودیت سنی برای شرکت در حوزه‌های مختلف جشنواره وجود ندارد و صاحبان وبلاگ، وب‌سایت‌ها و صفحه‌های اینستاگرام جهت شرکت در جشنواره، باید در وب‌سایت etravelgram.ir ثبت‌نام نمایند.

نورآقایی موضوع بخش مسابقه جشنواره دزفول‌گرام خاطرنشان کرد: موضوع مستندات باید در یکی از حوزه‌های سفر، گردشگری، عکاسی، محیط زیست، حیات‌وحش، صنایع‌دستی، خوراک، تاریخ، سبک زندگی و آداب و رسوم اقوام ایران و جهان باشد. موضوع برای شرکت‌کنندگان در بخش انگلیسی، آزاد بوده و محدودیتی ندارد.

مدیرمسئول مجله گیلگمش با اشاره به برگزاری موفق نخستین دوره از جشنواره‌های سفرنگاری etravelgram در ماکو، افزود: در جشنواره ماکو تعداد ۷۰ سفرنگار به اتفاق ۱۵ خبرنگار از ظرفیت‌های گردشگری سه شهرستان زیر مجموعه منطقه آزاد ماکو بازدید و اقدام به تولید صدها یادداشت، گزارش، هزاران عکس و صدها دقیقه فیلم کردند و به نشر آن پرداختند.