در سایه عدم نظارت شبکه بهداشت بندرماهشهر؛

صدها سرسوزن سرنگ در مرکز شهر بندرماهشهر رهاسازی شد

بیش از ۸ ماه از از تصویب اختصاص زمین مورد نیاز جهت بی‌خطرسازی و انهدام پسماندهای بیمارستانی در جلسه شورای سلامت شهرستان می‌گذرد ولی تاکنون تغییری در نحوه تفکیک و انهدام این پسماندهای خطرناک به وجود نیامده است.

در حالی که فرماندار بندرماهشهر چندی قبل از تلاش برای حل مشکل زباله‌های بیمارستانی و عفونی و تعیین محلی برای انهدام آنها خبر داده بود، تعدادی از شهروندان با ارسال تصاویری به پایگاه خبری خورنا از رهاسازی صدها سر سوزن سرنگ در فاز ۷ بندرماهشهر خبر می‌دهند.

این سرسوزن‌ها در خیابان قائم شرقی ۱۵ واقع در فاز ۷ بندرماهشهر به حال خود رها شده که به نظر می‌رسد متعلق به یکی از مراکز درمانی که در همان منطقه قرار دارد، باشند.

نکته جالب توجه، اختلاط زباله‌های عفونی و بیمارستانی با زباله‌های شهری است که می‌تواند خطرات بی‌شماری برای سلامت شهروندان به وجود آورد.

گفتنی است چندی پیش نیز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که از رهاسازی گسترده پسماندهای عفونی در صحرای بندرماهشهر حکایت داشت.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که روز به روز به تعداد افرادی که در سطل‌های زباله به دنبال مواد بازیافتی و پلاستک می‌گردند افزوده می‌شود و این امر می‌تواند احتمال انتقال بیماری‌های خطرناکی همچون ایدز، هپاتیت و … را در جامعه و سطح شهرستان افزایش دهد.

به نظر می‌رسد فرمانداری و مسئولان شبکه بهداشت باید به فکر راهکار فوری برای حل مسئله تفکیک زباله‌های عفونی و زباله‌های شهری بوده و اجرای مصوبات شورای سلامت را شتاب دهند تا جان شهروندان از جمله کودکان به سان آنچه در تصاویر مشخص است به خطر نیافتد.