کار فرهنگی عاملی برای کاهش سوانح رانندگی در اندیمشک است

خورنا- سعید رحیمی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی اندیمشک، ضمن تبریک دهه فجر و سالگرد چهلمین سال انقلاب عنوان کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی تبلور نور و حقیقت در جامعه اسلامی و امید رهایی دیگر ملت‌های دربند استکبار است.

وی با اعلام آمادگی نیروهای راهنمایی و رانندگی برای برگزاری جشن برگزاری سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در بحث دوربین‌های نظارتی برای ایام تعطیلات آخر سال و ایام نوروز با توجه به افزایش تردد اقدامات خوبی در هفته گذشته آغاز و میدان بهشتی، جوان، امام خمینی (ره) برای نظارت بر تردد و روان‌سازی مسیر دوربین‌های نظارتی مجدد فعال می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اندیمشک اعمال‌قانون را یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی دانست و ادامه داد: اصحاب رسانه باید با استفاده از ظرفیت رسانه در کنار پلیس در امر آموزش و بیان مخاطرات رفتارهای پرخطر از قبیل عدم استفاده از کلاه ایمنی راکب موتور و کمربند ایمنی در زمان استفاده از خودروها که امری روزمره مبدل شده از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به قانون بازگشت ۶۰ درصدی هزینه اعمال قانون برای شهرداری‌ها با استفاده در حوزه امنیت و روان‌سازی تردد و کاهش مشکلات ترافیکی در صورت تخصیص این مبالغ بخش عمده از مشکلات در شهر رفع و رضایت شهروندان فراهم می‌شود.

رحیمی با بیان کاهش حوادث رانندگی در ۵ سال گذشته در شهرستان اندیمشک گفت: در این مدت زمان با توجه به اقدامات فرهنگی کاهش تعداد اعمال قانون و سوانح رانندگی در سطح شهرستان اندیمشک را مشاهده که بیانگر ارتقاء فرهنگ عمومی در این زمینه در شهرستان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اندیمشک ۶ هزار نفر کشته موتورسوار در کشور که بیشترین بازه آن در سنین جوانی تا ۲۸ سال را ناشی از ضعف آموزش دانست و عنوان کرد: مسئولیت اجتماعی برای آموزش به جوانان موتورسوار با توجه به آمار بالای فوتی تنها به عهده راهنمایی و رانندگی نیست و همه افراد جامعه به ویژه رسانه‌ها به عنوان بازوی پرتوان جامعه در امر اطلاع‌رسانی باید مشارکت کنند.

انتهای پیام/