کشف سکه‎های تقلبی در شوشتر

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: با هوشیاری و تلاش نیروهای این یگان و مأموران انتظامی شهرستان شوشتر، دوازده قطعه سکه تقلبی در این شهرستان کشف و دو متهم نیز دستگیرشدند.

خورنا- به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی امروز شنبه ۲۰ بهمن‎ماه ۹۷ با اعلام این خبر اظهار داشت: برابر گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر و در راستای اقدامات تعاملی با پلیس آگاهی آن شهرستان، تعداد ۱۲ سکه تقلبی در جریان دو معامله خرید و فروش سکه‌ در حوزه استحفاظی شهرستان شوشتر کشف و ضبط و به منظور کارشناسی به اداره میراث فرهنگی آن شهرستان تحویل داده شدند.

او با بیان این‎که سکه‎های مکشوف، منقش به تصاویر تاریخی بودند افزود: متهمان قصد داشتند شش عدد از سکه‎ها را به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و شش عدد دیگر را به مبلغ ۲۵ میلیون تومان طی معامله‎ای به فروش برسانند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به این‎که هم‎اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است گفت: خرید و فروش و نگهداری هرگونه اشیاء عتیقه هم‌چنین تهیه و خرید و فروش اشیاء و اقلام تقلبی، جرم مشهود بحساب آمده و طبق قوانین کشور، مجازات حبس و جریمه نقدی برای متخلفان درپی خواهد داشت.

وی در پایان ضمن هشدار به سوداگران اشیاء تاریخی از مردم خواست همکاری‌های بیشتری با یگان حفاظت میراث فرهنگی در معرفی سودجویان برای جلوگیری از لطمه زدن به میراث فرهنگی و تاریخی کشور داشته باشند.