اندیمشک میزبان جام جهانی کشتی می‌شود

خرونا- شهرستان اندیمشک به عنوان مهد کشتی فرنگی در ایران و جهان شناخته و همواره این شهرستان و جوانان آن در رقابت‌های مهم بین المللی درخشیده و پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده‌اند تا اندیمشک نام خود را در جهان بیش از گذشته پرآوازه کند.

این شهرستان که بیش از این میزبان سی‌ونهمین دوره رقابت‌های جام بین‌المللی تختی بود، حال خود را برای میزبانی از جام جهانی کشتی آماده می‌کند و به همین جهت با رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان به گفت‌وگو نشسته‌ایم تا علاوه بر توجه به میزبانی اندیمشک در این رقابت‌ها، روند اجرای طرح‌های عمرانی ورزش اندیمشک را بررسی کنیم.

جام تختی ظرفیت و توان اندیمشک را برای میزبانی رقابت‌های بین المللی را به تصویر کشید

کیومرث آریان متین، اظهار داشت: توسعه ورزش در اندیمشک با توجه به نیازهای جوانان این شهرستان و ظرفیت‌های گسترده آن یک ضرورت بوده و برنامه ریزی و جدیت خوبی برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی اندیمشک وجود داشته و به اجرا رسیده است.

وی با اشاره به میزبانی اندیمشک از رقابت‌های جام بین المللی تختی در رشته کشتی فرنگی، گفت: استقبال گسترده از این رقابت‌ها و حضور پرشور شهروندان در سالن شهید سروندی به عنوان میزبان رقابت‌های جام بین المللی تختی به خوبی ظرفیت‌های ورزشی اندیمشک و عشق مردم این شهر به ورزش و کشتی را به تصویر کشید.

رئیس اداره ورزش و جوانان اندیمشک با بیان این که سالن شهید سروندی هم زمان با آغاز رقابت‌های جام بین المللی تختی به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: سالن شهید سروندی اندیمشک یکی از مجهزترین سالن‌های ورزشی استان خوزستان بوده و این طرح در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع و بااعتباری حدود ۲۵ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره این که با بهره برداری از این سالن و هم چنین تکمیل هتل بزرگ و آکادمی کشتی اندیمشک این شهرستان آماده میزبانی از رقابت‌های مهم برون مرزی است، خاطرنشان کرد: تجربه جام تختی ثابت کرد، خوزستان و اندیمشک می‌توانند پذیرای رقابت‌های مهم بین المللی باشند.

آریا متین افزود: میزبانی اندیمشک در جام بین المللی تختی مورد توجه نماینده اتحادیه‌های جهانی کشتی، فدراسیون کشتی، مربیان و ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها بود و با توجه به این میزبانی، امیدواریم اندیمشک میزبان رقابت‌های مهم دیگر در عرصه ورزش کشتی از جمله جام جهانی کشتی فرنگی در سال آینده باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اندیمشک با اشاره به نقش پیشکسوتان کشتی اندیمشک در میزبانی این شهرستان از رقابت‌های جام بین المللی تختی، ادامه داد: اندیمشک مهد کشتی ایران و جهان است و حضور ورزشکاران جوان این شهرستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی و کسب افتخارات بین المللی متعدد و هم چنین حضور پرشور شهروندان اندیمشکی در سالن برگزاری جام تختی، گواه این ظرفیت است.

اعلام آمادگی اندیمشک برای میزبانی جام جهانی کشتی به فدراسیون

وی با بیان این که میزبانی از رقابت‌های مهم و بین المللی شرایط را برای رشد و توسعه ورزش کشتی در شهرستان و کشور فراهم می‌کند، گفت: با میزبانی اندیمشک در رقابت‌های بین المللی جوانان اندیمشک به ورزش کشتی بیش از گذشته علاقه مند و هم چنین زمینه برای کشف استعدادهای جدید برای حضور در تیم ملی فراهم می‌شود.

آریا متین با اشاره به اعلام آمادگی اندیمشک و استان خوزستان برای میزبانی جام جهانی کشتی به فدراسیون، عنوان کرد: در صورت کسب این میزبانی، تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح کیفی این مسابقات و تأمین نیازهای تیم‌های شرکت کننده به کار خواهیم گرفت تا میزبان شایسته‌ای برای رقابت‌های بین المللی باشیم.

وی با بیان این که آینده ورزش و کشتی اندیمشک روشن است و ورزشکاران این شهرستان دوبنده تیم‌های مختلف ملی را به تن دارند، پیشکسوتان را سرمایه معنوی ورزش کشتی اندیمشک دانست و افزود: با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس، فرماندار شهرستان و هم چنین حمایت‌های امام جمعه اندیمشک، علاوه بر تأمین نیازهای اندیمشک برای میزبانی رقابت‌های مهم ورزشی، افزایش ۴۵ سانتی متری سرانه وزشی اندیمشک در ماه‌های اخیر، مورد توجه قرار گرفته است.

سرانه ورزشی اندیمشک ۶۵ سانتی متر است

رئیس اداره ورزش و جوانان اندیمشک با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف ورزشی در شهرستان بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، سرانه ورزشی اندیمشک ۶۵ سانتی متر است و با بهره برداری از طرح‌های در حال اجرای ورزشی شهرستان، این سرانه به حدود ۱۱۰ سانتی متر افزایش خواهد یافت که این زمینه گام مهمی برای توسعه ورزش اندیمشک است.

وی با بیان این که آکادمی و سالن ورزشی ۵ هزار نفر شهرستان اندیمشک در حال تکمیل بوده و پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ به بهره برداری برسد، خاطر نشان کرد: هم چنین و با هدف توسعه نشاط اجتماعی و ایجاد زمینه پیشرفت رشته موتور سواری در شهرستان، احداث و تجهیز پیست‌های ویژه این رشته ورزشی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/