سد بالارود اندیمشک سال آینده آبگیری می‌شود

خورنا- سد مخزنی بالارود توسط سازمان آب و برق خوزستان روی رودخانه بالارود در ۲۷ کیلومتری شمال شهرستان اندیمشک(بخش الوار گرمسیری) در حال احداث است. این سد، دارای یک هزار و ۵۰ متر طول تاج،۱۰ متر عرض تاج و ۸۴ متر ارتفاع بوده وظرفیت مخزن این سد ۱۳۱ میلیون متر مکعب است که نیاز آبی بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی پائین دست خود را تأمین می‌کند.

بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی کشاورزی، کنترل سیلاب‌های مخرب منطقه و ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیر مستقیم را از جمله مهم‌ترین اهداف این پروژه ملی و منطقه‌ای بوده و به همین جهت برای بررسی روند تکمیل و بهره برداری از سد بالارود با فرماندار شهرستان اندیمشک به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه راه پیشرفت کشور است

پیمان جهانگیری، اظهار داشت: دشمن در طول سال‌های اخیر به نبال تضعیف انقلاب و اسلام بوده و در طول سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای مقابله با ارزش‌های میهنی و معنوی ما داشته است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارتباط با شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی، افزود: ما باید برای توسعه کشور به ظرفیت‌های موجود و توان جوانان خود باور و اعتقاد داشته باشیم.

فرماندار شهرستان اندیمشک خاطر نشان کرد: با حضور جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌توانیم شرایط شکست دشمن را مانند هشت سال دفاع مقدس و این بار در حوزه اقتصادی فراهم کنیم.

پیشرفت ایران اسلامی پس از انقلاب یک ادعا نیست

وی با بیان این که ایران اسلامی مقتدر و با عزت است، گفت: خدمت به مردم و توجه به برنامه ریزی برای رشد کشور و تأمین نیازهای شهروندان ضروری است به همین جهت برای پیشرفت اندیمشک با وحدت و همدلی تلاش و برنامه ریزی می‌شود.

جهانگیری با اشاره به لزوم ساماندهی بازار و توجه نهادهای نظارتی به توزیع اجناس در بازار، عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات سال نو، تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از تخلف و ساماندهی بازار در شهرستان پیش بینی و فراهم شده است.

وی دهه فجر را فرصتی را برای معرفی دستاوردهای نظام اسلامی دانست و بیان کرد: امروز ایران در اوج عزت و سربلندی است و این موضوع یک ادعا نیست، کشور در شاخص‌های مختلفی پیشرفت و توسعه یافته است.

اولویت تعیین شده برای توسعه شهرستان در این زمینه ایجاد اشتغال پایدار و تقویت نشاط اجتماعی است

فرماندار شهرستان اندیمشک ادامه داد: شهرستان اندیمشک نیز با ظرفیت‌های منحصر به فرد خود در مسیر توسعه گام بر می‌دارد و به همین جهت اجرای طرح‌های مختلف عمرانی با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و حمایت امام جمعه در این شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: اولویت تعیین شده برای توسعه شهرستان در این زمینه ایجاد اشتغال پایدار و تقویت نشاط اجتماعی است و این طرح‌ها به زودی و با پیگیری‌های صورت گرفته تکمیل و به بهره برداری می‌رسند.

جهانگیری سد بالارود اندیمشک را یکی از مهم‌ترین طرح‌های در حال اجرای شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: پیشرفت سد بالارود به ۸۳ درصد رسیده است و پیش بینی می‌شود این سد در سال آینده آبگیری شود.

فرماندار شهرستان اندیمشک با بیان این که سد بالارود در زمینه توسعه اراضی و تولیدات محصولات مختلف کشاورزی شهرستان اندیمشک نقشی مهمی دارد، گفت: با بهره برداری از سد بالارود، امکان مهار سیلاب و طغیان فصلی رودخانه بالارود فراهم و کشاورزی اندیمشک توسعه و در مسیر مدیریت منابع آب شهرستان، گامی مهم و مؤثر برداشته می‌شود.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *