بیمارستان‌های دزفول و آبادان سال آینده راه‌اندازی می‌شوند

خورنا- صادق جلیلی در نشست خبری تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در استان خوزستان جمعیتی بالغ بر۲ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۳۶ نفر بیمه تامین اجتماعی شده‌اند و می‌توان گفت استان خوزستان پس از استان تهران بیشترین تعداد مراکز درمانی را دارد.

وی با بیان اینکه یک بیمارستان نیز در شهرستان دزفول با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستانی۱۶۰ تخت خوابی در شهرستان آبادان با ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است‌، افزود: امیدواریم با اجرای برنامه توسعه بیمارستانی بتوانیم خدمات خودمان را برای ارائه در شهرستان شوشتر آغاز کنیم. همچنین تنها در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز حدود ۷ میلیارد تومان پروژه توسعه را آغاز کردیم که شامل توسعه بخش تخصصی، پروژه توسعه رخت شور خانه و خرید و نصب برج‌ها خنک کننده بیمارستان است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی خوزستان با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات مالی و کمبود منابع مالی اما پروژه‌ها تکمیل شده یا در حال تکمیل‌ هستند، گفت: بیمارستان گاز بهبهان علاوه بر پروژه محیط زایمانی بخش زنان نیز فردا مورد بهره برداری رسمی قرار می‌گیرد همچنین هواسازهایی با اعتبار۱ ونیم میلیارد تومان نیز برای این بیمارستان تامین شد. در بیمارستان مسجد سلیمان برای پروژه آسانسور و فاضلاب آن نیز هزینه‌ای بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومانی صرف شد که اکنون این پروژه درحال مناقصه است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۶ جمع هزینه‌های ما حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم بود و در این سال تنها ۲ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی، ۶ و نیم میلیارد تومان برای تجهیزات پزشکی، ۱۳ و نیم میلیارد تومان برای تجهیزات مصرفی پزشکی و حدود ۳۴ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای خرید دارو مراکز هزینه شد.

جلیلی با اشاره به استخدام۲۰۰ پزشک و کادر درمانی در سال جاری تصریح کرد: عمل‌های فوق تخصصی چشم در بیمارستان امیرالومنین(ع) در اهواز راه اندازی شد همچنین در سال۹۷ سه آزمون استخدامی برگزار کردیم که در این سه آزمون ۱۵۰ نفر جذب شدند.

وی ادامه داد: بحث نهضت آی‌تی در سازمان تامین اجتماعی را آغاز کردیم؛ با فراهم‌کردن زیر‌ساخت‌های اینکار و طبق این طرح نسخه کاغذی را از برخی مراکز درمانی و مطب‌ها حذف کردیم. در سال ۹۵ اعتبارات ما یک هزار و ۱۴۰ میلیارد بود و در سال ۹۶ به هزار و ۳۰۰ میلیارد و در سال۹۷ حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: راه اندازی بیمارستان دزفول، بیمارستان آبادان، اضافه کردن یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته به بیمارستان امیر المومنین (ع)، توسعه خدمات کیفی در مراکز و همه گیر کردن نسخه الکترونیکی از جمله برنامه‌های ما در سال آینده است.

وی عنوان کرد: اولویت ساخت و ساز سازمان تامین اجتماعی درمانگاه باوی است همچنین در گذشته۴ میلیون و ۱۱۱هزار و۶۰۶ نفر ویزیت در مراکز درمانی‌مان داشتیم.

انتهای پیام/