وزیر اطلاعات در جمع عشایر عرب شوش: اتحاد تنها راه گذر از تحریم و توطئه دشمن است

وزیر اطلاعات: اتحاد تنها راه گذر از تحریم و توطئه دشمن است

وزیر اطلاعات گفت: تنها راه گذر از تحریم ها و توطئه دشمنان، اتحاد مردم در سایه مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود علوی پنجشنبه در دیدار با عشایر عرب شوش در مصلای این شهر، اظهار کرد: پایبندی به مسائل شرعی و دوری از تفرقه و داشتن اتحاد تنها راهی است که از آسیب رسیدن به مردم و انقلاب جلوگیری می کند.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی که میراث شهدای ما از تمام قومیت هاست، محفوظ بماند، پیروی از رهبری باید سرلوحه رفتارمان قرار گیرد.
وزیر اطلاعات افزود: در شوش شاهد همدلی همه عشایر اعم از عرب و لر و کرد و بختیاری هستیم.
علوی همچنین گفت: دولتمردان شبانه روز در حال تلاش هستند که از یک سو امنیت کشور را تامین کنند و از سوی دیگر مشکلات مردم را مرتفع کنند.
وی با بیان اینکه گرانی ها کار دولت نیست تصریح کرد: دولت تا پنج سال توانست قیمت ها را ثابت نگه دارد اما توطئه و فشارهای دشمن و بی محبتی عده ای در داخل کشور ، باعث این گرانی ها شده است.
علوی در ادامه اظهار کرد: خوزستان حق بزرگی بر کشور دارد و خدمتی که سزاوار این استان بوده هنوز به مردم ارایه نشده است، البته مسئولان در تلاش برای تحقق آن هستند و در جلسات دولت همیشه این مساله را متذکر می شویم.
وی افزود: در این دولت به رغم تحریم ها طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در خوزستان اجرا شده و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آماده سازی شده است.
علوی اضافه کرد: در جریان ریزگردها نیز تاسیساتی که آسیب دیده بود بازسازی شد، البته اینها چیزی نیست و باید همت بیشتری شود.
وی خاطر نشان کرد: دولت در تلاش است بار سنگینی را از روی دوش مردم بردارد و با جذب سرمایه گذار اشتغال را افزایش دهد.
علوی در ادامه با تقدیر از عشایر عرب خوزستان با آنان به زبان عربی سخن گفت و بیان کرد: خوزستان دروازه تشیع است و تا کنون شهدای گرانقدری را به انقلاب و این کشور تقدیم کرده است.

*جمع آوری سلاح غیرمجاز
امام جمعه شوش نیز در این مراسم نسبت به تفرقه افکنی میان اقوام هشدار داد.
حجت الاسلام سید محمد امام گفت: خوزستان استانی ولایی است و همانگونه که تاریخ نشان داده از پیشتازان اسلام بوده است.
وی افزود: باید برای مواجهه با تفرقه افکنان بین عشایر و مذهب، برنامه ریزی شده و از حرکت های ضددینی جلوگیری شود، دفاع از حق و دفاع از حق اهل بیت از تکالیف ماست.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، خواستار برخورد وزارت اطلاعات با وفور سلاح های غیرمجاز در دست افراد در این شهرستان و جمع آوری آنها شد.
سید راضی نوری با انتقاد از ضوابط دست و پاگیر در مقابل سرمایه گذاران افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه اشتغال ضروری است، در حالی که سرمایه گذاران با موانع بسیاری روبرو هستند.
نوری در ادامه با اشاره به مخالفت سازمان میراث فرهنگی با ساخت زیرگذر در شهر شوش به دلیل ثبت در فهرست میراث تاریخی جهان، اظهار کرد: مردم به دلیل نبود ایمنی در ترافیک این مسیر تحت فشار هستند و اجرای زیرگذر یک خواست و مطالبه عمومی است.
سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات امروز برای دیدار با شیوخ و عشایر عرب شوش به این شهر سفر کرد. در این دیدار استاندار خوزستان و مدیرکل اطلاعات استان نیز وی را همراهی کردند.
وی عصر امروز نیز نشستی با عشایر بختیاری استان در اهواز خواهد داشت.