وزیر اطلاعات در اهواز: فشارهای اقتصادی نقشه دشمنان برای زانو زدن ملت ایران است

وزیر اطلاعات با بیان اینکه فشارهای اقتصادی نقشه دشمنان برای زانو زدن ملت ایران است گفت: مردم با بصیرت ایران فشارهای اقتصادی ناشی از افزایش قیمت کالاها را تحمل می کنند اما در برابر توطئه های دشمنان زانو نمی زنند.

به گزارش ایرنا سید محمود علوی روز پنجشنبه در نشست با تعدادی از سران عشایر بختیاری استان خوزستان در نیو ساید اهواز ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: از سال ۹۲ تا چند ماه پیش قیمت بیشتر کالاها ثابت بود اما اخیرا به دلیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان شاهد افزایش نرخ این اقلام هستیم.

وزیر اطلاعات یادآور شد: ممکن است به دلیل برخی شرایط اقتصادی مردم انتقاداتی داشته باشند اما با بصیرت موجود این مشکلات را مجزا از مساله اصل نظام می دانند.

وی افزود: هیات دولت با جلسات متعدد در تلاش است که بسیاری از مشکلات را پیش از آنکه متوجه مردم شود به روش های مختلف حل کند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: مردم نیز به خوبی تشخیص می دهند که علت بی رویه قیمت کالاها در چند ماه اخیر فشارهای دشمنان است و نمی توان آن را ناکارآمدی مسئولان دانست.

علوی یادآور شد: تلاش دشمن به زانو درآوردن ملت ایران و کمرنگ کردن انقلاب اسلامی بود اما اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برگزاری باشکوه تر و استوارتر این جشن ها هستیم.

وی اظهار داشت: در روز ۲۲ بهمن ماه همه ملت ایران با حضور گسترده خود راهپیمایی مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد.

وی افزود: یکی از فرماندهان نیروهای مسلح کشور پاکستان از امام خمینی (ره) درخصوص نتیجه انقلاب اسلامی سوال کرد و امام پاسخ دادند مهم ترین ثمره انقلاب آنست که از این پس تصمیم گیری پیرامون مسائل ایران به جای کشورهای دیگر در درون کشور انجام می شود.

وزیر اطلاعات گفت: دستیابی به چنین دستاوردی هزینه هایی نیز در پی دارد ملت ایران هزاران شهید برای کسب این استقلال تقدیم کرده اند.

وی عنوان کرد: کشور ایران دارای تنوع قومی بسیاری است اما نقطه مشترک تمام آنها دلدادگی به اهل بیت است و تقارن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه معنایی عمیقی دارد زیرا انقلاب اسلامی تداوم حرکت حضرت زهرای اطهر است.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: تمام تلاش مسئولان فراهم کردن زمینه آسایش مردم است و هرچه این رفاه و آسایش افزایش یابد مسئولان احساس آرامش وجدان بیشتری دارند.

وی با اشاره به وحدت ملت ایران در چهار دهه گذشته مقابل هجمه های بی امان دشمنان اظهار داشت: مردم نظام جمهوری اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری نه تنها از نقشه های دشمن ضربه ای نخورده اند بلکه این هجمه ها را به خودشان باز گردانده اند.

وی گفت: هرکدام از توطئه های دشمنان برای نابودی یک حکومت و همچنین پشیمانی یک ملت از انتخاب راه در پیش گرفته کافی هستند اما در نظام جمهوری اسلامی به برکت عنایت اهل بیت (ع)و شهدا هیچ تزلزلی در اراده مردم صورت نگرفته است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: رییس جمهوری فعلی آمریکا گمان می کند که با اعمال تحریم های بیشتر می تواند ملت ایران را به زانو در بیاورد و نظیر این اشتباه را نیز رییس جمهوری پیشین آمریکا مرتکب شد زیرا تصور می کرد فشار از طریق تحریم ها سبب مذاکراه ایران با کشورهای قدرتمند خواهد شد.

**عدم پاینبدی دشمنان به تعهدات

وی افزود: ایران با مذاکره از سویی تجربه ای به سایر تجربه های خود اضافه کرد و از سویی دیگر به تمام دنیا ثابت کرد که استکبار هیچگاه به تعهدات خود پایبند نیست.

علوی اظهار داشت: ملت ایران هیچ گاه در برابر فشارها زانو نمی زند و تنها به درخواست های همراه با ادب و نزاکت پاسخ می دهد و اگر قرار بر تاثیرگذاری فشارها و تحریم ها بود سال ها پیش از این، باید اثرات آن نمود پیدا می کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی گام های بلندی برداشته است که نتیجه آن افزایش استقلال و عزت برای این کشور بوده است.

وزیر اطلاعات یادآور شد: سربازان امام عصر (عج) شبانه روز و بدون خستگی تمام تلاش خود را برای تجلی حس امنیت در جامعه به کار می گیرند، دشمن تمام همت خود را برای ایجاد توطئه های مختلف بکار گرفته است اما به لطف رهنودهای رهبری و بیداری ملت ایران تمام این نقشه ها خنثی می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت:خوزستان سرزمین زیبایی است و مردم آن با شجاعت و شهامت همچون دیده بانانی هوشیار از آب و خاک نظام جمهوری اسلامی حفاظت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: عشایر بختیاری در طول سالیان متمادی ثابت کرده اند که با دوستان به صلح و نیکویی رفتار می کنند اما با دشمنان رفتاری سختگیرانه دارند.

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز نیز برای دیدار با شیوخ و عشایر عرب و شوش به این شهر سفر کرد.