مدیریت بحران فرماندار و واردات سگ به بندرماهشهر!

 

خورنا- در خبرها آمده بود که فرماندار بندر ماهشهر گفته که اگر نمیشود سگ های ولگرد را جمع آوری کرد باید تلف شوند!

یاد داستانی افتادم که شباهت زیادی به این ماجرا داشت. در سال ۱۹۵۸، مائو رهبر جمهوری خلق چین دستور نابودی گنجشکها را داد زیرا آنها دانه‌های غلات را در چین می خوردند. اینگونه بود که میلیونها گنجشک کشته شدند.

این وضعیت باعث رشد بی‌نهایت حشرات در محصولات شد. این حشرات در نبود گنجشک‌ها تمام مزارع را نابود کردند و قحطی بی سابقه‌ای سراسر کشور پهناور چین را فراگرفت و باعث مرگ صدها هزار نفر شد.

پس از مدتی دولت چین واردات محموله های گنجشک به کشور چین را آغاز کرد که بزرگترین و بیشترین درصد واردات چین در آن‌ زمان بود.

حالا فرماندار بندرماهشهر که بر خلاف قوانین زیست محیطی، اخلاق و حتی توصیه های اسلام سگ کشی را آزاد کرده و معلوم نیست در سالهای آینده مجبور شویم برای برقراری تعادل به محیط زیست منطقه، سگ وارد کنیم؟

ضرب المثلی در این مورد وجود دارد که میگوید اگر یک صحرا را به بخش دولتی واگذار کنید، پس از چند سال با کمبود شن مواجه خواهید شد!

به جناب والی والاقدر شهرستان بندرماهشهر، محسن خان بیرانوند، پیشنهاد میگردد قبل از اظهار فضل در مسایل مختلف و صدور دستورات حاشیه دار، باید با چند کارشناس و صاحب نظر مشورت کند.