استاندار خوزستان:

استاندار: پیگیر راه‌اندازی فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی در بندرماهشهر هستیم

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی بندرماهشهر به زودی در این شهرستان رقم خورده و پیگیری‌هایی در پایتخت در این زمینه انجام داده‌ایم و بنده قول میدهم که این امر را دنبال کرده و به سرانجام برسانم.

غلامرضا شریعتی امروز در حاشیه کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه‌هایی که امروز کلنگ‌زنی شدند در راستای توسعه مسائل زیست محیطی، رسیدن به محصول نهایی و ایجاد اشتغال جدید در منطقه بوده بوده است؛ همچنین چندین پروژه در راستای سبز کردن صنعت پتروشیمی داشتیم که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

وی افزود: پروژه‌های منحصر به فردی در زمینه‌های مختلف در منطقه ویژه‌ پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر کلنگ‌زنی شده که در کشور کمتر به آنها پرداخته شده است. عمده سرمایه‌گزاری‌های صورت گرفته در حوزه اتان و اتیلن بوده که منجر به محصول نهایی و توسعه صنایع پایین دستی و همچنین ایجاد اشتغال بوده است.

استاندار استان خوزستان با اشاره به پتروشیمی‌های سلمان فارسی و کوروش بیان کرد: در منطقه‌ ویژه پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر پتروشیمی‌هایی در حوزه پروپان و پروپینل بوده اما تعداد آن‌ها کم است که امیدواریم با پروژه‌های امروز سرمایه‌گزاری در این زمینه افزایش یابد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی و توسعه صنایع پایین دستی گفت: مجموع پروژه‌هایی که به بهره‌برداری رسیده بیش از ۴۰۰ میلیارد  ریال بوده است و همچنین اعتبار پروژه‌هایی که امروز کلنگ‌زنی شده بیش از ۲۷۵ میلیون دلار و ۲ هزار میلیارد ریال بوده است که امیدواریم با توجه به اهمیت این موضوع این پروژه‌ها با جدیت تمام پیش برود.

شریعتی در ادامه با اشاره به جشن صنعت سبز که در تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر برگزار شد، عنوان کرد: ۶ مجتمع پتروشیمی توانستند گواهینامه سبز دریافت کنند و این گواهینامه نشان از آن است که آلاینده‌های این مجتمع‌ها به حد استاندارد خود نرسید است و امیدواریم  که با حمایت مدیرعامل منطقه ویژه پتروشیمی و فرماندار بندرماهشهر اقدامات موثری برای کاهش آلایندگی و سبز شدن صنعت پتروشیمی انجام شود.

وی در پایان با اشاره به پروژه‌های دو مجتمع بزرگ که با اعتبار ۴ میلیارد دلار راه‌اندازی می‌شوند، خاظرنشان کرد: امیدواریم فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی بندرماهشهر به زودی در این شهرستان رقم خورده و پیگیری‌هایی در پایتخت در این زمینه انجام داده‌ایم و بنده قول میدهم که این امر را دنبال کرده و به سرانجام برسانم./ تسنیم