ارائه آمار متناقض استاندار/ خبر افزایش سه برابری اعتبارات شورای راهبردی بندر ماهشهر توسط استاندار غیرواقعی بود

استاندار خوزستان ۱۳ بهمن‌ماه در مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی ایرنا در بندر ماهشهر از افزایش ۳ برابری اعتبارات شورای راهبردی این شهرستان از صنایع پتروشیمی خبر داد.

شریعتی گفته است: اعتبارات این شهرستان از صنایع پتروشیمی از ۱۵ میلیارد تومان در سال گذشته به ۵۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

در پی ابهام ایجاد شده در ارائه آمار از سوی مقام عالی استان، یکی از مدیران و تصمیم گیران شورای راهبردی در پتروشیمی که نخواست نامش فاش شود گفتگو کرد، گفت: بر اساس صورتجلسات موجود، بودجه‌ی صنایع پتروشیمی در سال گذشته مبلغ حدود ۲۰ میلیارد تومان بود و با موافقت این شورا در سالهای قبل، موضوع افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصد در هر سال مورد نظر بوده است که به صورت مشخص بودجه‌ی ۲۰ میلیاردی سال گذشته، در سال جاری به مبلغ ۲۵ تا ۲۶ میلیارد افزایش داشته است.

او افزود: اظهارات امروز جناب استاندار بسیار قابل توجه بود و اینکه ایشان با اعتماد به کدام منبع آماری بودجه‌ی ۵۰ میلیاردی را اعلام کرده است، باید خود پاسخ دهد.

به گفته او، استاندار می‌بایست تفاوت بین شرح وظایف، بودجه‌ی مصوب و تصمیمات شورای راهبردی با پروژه‌های اجرایی در قالب مسئولیت های اجتماعی را متوجه باشد.

وی افزود: اجرای پروژه ها در قالب مسئولیت های اجتماعی کار تازه ای نیست و خارج از بودجه‌ی شورای راهبردی و توسط پتروشیمی‌ها و خیرین صورت می‌پذیرد.

این مقام تاکید کرد: بودجه‌ی سال جاری شهرستان بدون تغییر و بر اساس مصوبه سال ۹۳ با افزایش ۲۵ درصدی سالانه برای شهرستان بندر ماهشهر تخصیص یافته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *