نورالله اسعدی رئیس بندر و دریانوردی خرمشهر:

۱۷۵میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر خرمشهر

عباس مدحجی: رییس اداره بندر و دریانوردی خرمشهر در جمع خبرنگاران از دستاوردهای وزارت راه در بندر خرمشهر در آستانه ی چهل سالگی انقلاب گفت.

 

 

 

 

.

 

 

نورالله اسعدی بندر خرمشهر را سومین بندر کانتینری ایران بعد از بنادر بندرعباس و بوشهر عنوان کرد و افزود: ۱۹دستگاه ریچ استاکر با برندهای معتبر دنیا توسط بخش خصوصی جهت تکمیل زیرساختهای بندر خرمشهر خریداری شده است. حدود ۱۷۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در بندر خرمشهر سرمایه گزاری شده است. بندر خرمشهر ظرفیت جابجایی روزانه ۲۰۰۰مسافر را به کشورهای حوزه خلیج فارس دارد ولی فعلا فقط خط کشور کویت فعال است. بزودی خط مسافربری به کشور عراق هم راه اندازی خواهد شد.
۸پست اسکله ی گردشگری با اعتبار ۶میلیارد تومان نیز دردستور کار است و خط دائمی جزیره مینو به رودکارون را برای حمل و نقل و گردشگری برقرار خواهد شد. همچنین اعتبار یک میلیارد و ششصد میلیون تومان برای لکه گیری خیابانهای و محله های طراف بندر خرمشهر با سفر وزیر راه تصویب شده و بزودی اجرایی خواهد شد.

اسعدی منطقه آزاد تجاری اروند را یک موقعیت ویژه دانست و اظهار امیدواری کرد بتوان با بیست پست اسکله، ظرفیت اسمی ۱۰میلیون تن مبادلات کالا را محقق کرد. وی تخفیف سودبازرگانی ۲۵درصدی را یک امتیاز برای رونق بندر خرمشهر خواند و نزدیکی بندر به ریل آهن و اتصال به راه آهن بندر امام را عامل مهمی برای جذابیت بندر خرمشهر بیان کرد.

رئیس بندر با اشاره به تحریم ها، از استراتژی های بندر برای مقابله با آنها گفت و افزایش صادرات را از راهکارهای بکارگرفته شده عنوان کرد. اسعدی به نیاز به تعامل باشهر برای رشد و توسعه فرهنگ استفاده از دریا نیز اشاره کرد. اسعدی همچنین درباره ی مغروقه ها گفت: ۱۸۵فروند مغروقه از بعداز جنگ تاکنون خارج شده اند و ۲۵فروند مغروقه باقی مانده است. ازاین تعداد۷مورد آن مهم است. از مهمترین مغروقه های باقی مانده کشتی خانیان است که احتمالا تاپایان سال پیمانکار خارج کردن آن مشخص خواهد شد.