فرماندار ماهشهر: مقاومت مردم لبنان و غزه نمود تفکر عاشورایی است

خورنا: فرماندار ماهشهر گفت: هر جا که تفکر عاشورایی حاکم شود قطعاً به نتیجه می‌رسد و نمونه بارز آن در مقاومت مردم لبنان و غزه نمودار است.

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: تقارن هفته بسیج با ماه محرم توفیق بسیار بزرگی‌ست تا محتوای اصل قیام امام حسین(ع) برای مردم تشریح شود.

وی با گرامیداشت هفته بسیج افزود: حرکت بسیج در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن، حرکتی عاشورایی بود و بسیج به‌عنوان نقطه اتکای ملت و نظام توانسته مأموریت‌های عاشورایی را به‌خوبی انجام دهد.

فرماندار ماهشهر با بیان اینکه ملت ایران بر اساس آموزه‌های دینی خود هرگز زیر بار یوغ استکبار نمی‌رود، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی همواره تلاش می‌کند که روی پای خود بایستد و این همان چیزی‌ست که استکبار توان تحمل آن را ندارد.

وی اضافه کرد: امسال هفته بسیج را در دهه نخست ماه محرم، ماه خون بر شمشیر و قیام گرامی داشته و این توفیق بزرگی‌ست چرا که روحیه عاشورایی بوده که ما را در نقطه برتر قرار داده است.

حیاتی همچنین عنوان کرد: استکبار همواره به‌دنبال این است که روحیه عاشورایی را از بین ببرد و وظیفه شرعی و دینی ماست که به آنها این اجازه را ندهیم.

وی در پایان اظهار کرد: مبانی حرکت‌های اسلامی در کشورهای اسلامی، حرکت‌های عاشورایی ملت ما بوده و هر جا این تفکر عاشورایی حاکم شود قطعاً به نتیجه می‌رسد که نمونه بارز آن در مقاومت مردم لبنان و غزه نمودار است.