نجات جان هفت نفر دریانورد در آبهای استان

خورنا|باقر گل فر:مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) (MRCC) طی یک عملیات هماهنگ با مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی در اروند رود، موفق به نجات جان هفت دریانورد مضطر و گرفتار شده بر روی یک فروند موتور لنج صیادی در حال غرق در اروندرود گردید.

 بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: موتور لنج مذکور که کاربری صیادی داشته است، در بامداد هفتم بهمن ماه سال جاری به دلیل آب گرفتگی، اعلام شرایط اضطرار و تقاضای دریافت کمک نمود و مراکز جستجو و نجات دریایی مستقر در منطقه پس از دریافت  پیام نسبت به اعزام فوری شناورهای نجات و انجام هماهنگی لازم اقدام کردند.

امین موسی پور در ادامه ضمن تقدیر از همکاری و هماهنگی شناورهای نظامی مستقر در منطقه افزود: همکاری شناور تندروی نیروی دریایی سپاه پاسداران  نیز در انجام موفقیت آمیز این عملیات نقش ارزنده ای داشته است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: باتوجه به وقوع توفان های لحظه ای، این سومین اقدام به هنگام و موفقیت آمیز مرکز جستجو نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) برای نجات دریانوردان از خطر غرق شدگی طی ماه های اخیر به شمار می آید.

شایان یادآوری است:مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) و سه پایگاه فرعی آن در شمال و دهانه اروندرود و سجافی ضمن برخورداری از تجهیزات پیشرفته مخابراتی و شناورهای آماده به کار در طول شبانه روز، به پایش حوزه استحفاظی دریایی خود از  سواحل بحرکان تا اروندرود پرداخته و آماده امداد و نجات دریانوردان مضطر در دریا می باشند.